Un BMW i4 M50 pilotat de Horia Platona va participa la Pikes Peak

0
288

De la Racing Mimi la Elsa. Un BMW i4 M50 electric pregătit de echipa brașoveană Engage Racing va participa la cursa Pikes Peak 2024. Este aceeași echipă care s-a ocupat de destinele modelului electric Racing Mimi, primul Mini electric de competiție din istorie.

În jurul mașinii s-a format treptat o echipă ce a adus din 2022 încoace o serie de performanțe importante. Totul a culminat cu un titlu în Campionatul Național de Super Rally la clasa 2A, automobile cu tracțiune față. Primul proiect al echipei, Racing MIMI, continuă să fie activ și în 2024. Sunt luate în calcul participări în competiții sportive și evenimente, pentru a pune în valoare titlul special obținut anul trecut.

MIMI este numele de scenă al primului MINI Cooper SE de competiție din lume.

De la Racing Mimi la Elsa

Engage Racing se va concentra însă pe un nou proiect. În garajul de la Brașov se află deja un BMW i4 M50 care va fi pregătit pentru competiții. Echipa a fost admisă deja pe lista de start a celebrei urcări montane din Statele Unite ale Americii: Pikes Peak.
Pentru noua mașină, care a primit deja numele de „Elsa”, se lucrează deja la o serie de optimizări de competiție, pentru siguranță și performanță în colaborare cu mai multe companii din Europa.
Prezentarea oficială „Elsa” este planificată să aibă loc în următoarele două luni, iar prima participare în competiții se va desfășura în această primăvară. Obiectivul principal pentru acest proiect este cea mai faimoasă cursă de viteză în coastă din lume, Pikes Peak, cu Horia Platona îndeplinind în continuare rolul de pilot. Un prim pas în acest sens a fost deja făcut, echipa fiind acceptată să participe la ediția din acest an.

Pikes Peak – cursa printre nori

Cu 156 viraje, 20 km lungime și o linie de sosire situată la o altitudine de 4302 m, „Cursa către nori” este în egală măsură extrem de dificilă și foarte faimoasă. În istoria sa de 102 ani a atras nume legendare din istoria motorsportului, precum Michèle Mouton, Walter Röhrl, Ari Vatanen, Sebastian Loeb, Romain Dumas sau Randy Pobst. Comparată cu un Nordschleife înfășurat pe un munte (are o lungime și un număr similar de viraje), cea mai faimoasă cursă de viteză în coastă de pe planetă este și o platformă de promovare pentru automobile electrice care au stabilit recorduri aici deja din 2016. Dincolo de vremea dificilă și schimbătoare specifică zonelor alpine, o particularitate a cursei este că piloții folosesc rezerve de oxigen pe durata competiției pentru a face față condițiilor de înaltă altitudine; toate aceste provocări adăugându-se traseului deosebit de lung pentru o cursă atât de dificilă și dură.

„Cu Elsa începem un alt proiect pe termen lung. Modelul va trece prin mai multe cicluri de dezvoltare bazate pe experiențele pe care le acumulăm în competiții. Un BMW i4 de curse cu trenul de rulare de serie este un proiect fără precedent. La fel ne pregătim să mergem și la Pikes Peak. Participarea acolo nu înseamnă doar un weekend de cursă, ci o lună jumătate de recunoașteri și sesiuni de antrenamente. Ne dorim o performanță respectabilă încă de la început, dar în egală măsură înțelegem că o să fie un lung proces de învățare pentru o cursă unde vrem să fim o prezență constantă în următorii ani. Nu mergem doar la o competiție internațională valoroasă, Pikes Peak are o participare de automobile electrice importante și putem foarte repede să avem un reper pentru performanța noastră”, explică Horia.

Mai puteți citi:

MIMI, povestea continuă

Primul Mini electric de competiţie din lume

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


− 6 = unu