Diferența dintre valorile de consum de carburant declarate de producătorii auto și realitatea cu care se confruntă șoferii zi de zi s-a adâncit, cu modelele premium și de lux germane afișând cele mai mari discrepanțe, de până la 30%, se arată într-un studiu realizat de International Council on Clean Transportation (ICCT). Analiza realizată de această organizație non-profit evidențiază faptul că emisiile de carbon, determinate de consumul de carburant, sunt mai mari cu 25%, în medie, decât susțin constructorii auto. Mai mult, această diferență era de doar 10% în urmă cu un deceniu. Ca urmare, ICCT cere autorităților Uniunii Europene să reformeze procedurile de testare, astfel încât rezultatele să fie cât mai apropiate de valorile de consum de carburant reale ale autovehiculelor. ICCT a utilizat aproape o jumătate de milion de autoturisme pentru a realiza studiul și a estimat că șoferii sunt obligați să scoată în plus din buzunar 300 euro (aprox. 1.300 lei) anual, pentru a acoperi diferența dintre consumul de carburant real și cel teoretic al mașinilor lor.
Explicația constă în faptul că, atunci când își testează mașinile, producătorii auto o fac în condiții greu de întâlnit în realitate: folosesc anvelope speciale, de mare aderență, ce îmbunătățesc tracțiunea, iar autovehiculele de test rulează pe suprafețe perfect finisate.