Un nou Maserati

0
63

Ghibli se poziționează imediat sub Quattroporte în gama constructorului auto italian, dar cele două modele au multe în comun, atât estetic, cât și funcțional. Deși mai scurt cu 29 cm decât nava-amiral a mărcii, Ghibli măsoară nu mai puțin de 4,97 m lungime și are un ampatament cu doar doi milimetri sub limita de trei metri, astfel că, în ciuda formei asemănătoare cu cea a unui coupé în patru uși, pasagerii săi au la dispoziție un spațiu mai mult decât suficient. Iar feelingul călătoriei cu acest sedan, deopotrivă frumos, sportiv și luxos, este greu de egalat. Îl ajută în acest sens șasiul ușor și rigid, construit din oțeluri speciale și din aluminiu, împrumutat de la Quattroporte, tracțiunea spate și motorizările de vârf. La acest capitol, cei de la Maserati au ales ceea ce trebuie și nimic mai mult: o transmisie automată ZF cu 8+1 trepte și trei propulsoare V6, toate de trei litri, două dintre ele cu injecție directă de benzină, ambele biturbo, și un diesel, premieră absolută pentru marca italiană.


Așa cum ne-a obișnuit de mulți ani, Maserati a apelat la tehnologiile Ferrari în cazul motoarelor pe benzină. Cel mai puțin puternic dintre acestea (Maserati Ghibli) dezvoltă 330 CP și un cuplu maxim de 500 Nm/1.750-4.500 rpm, fiind capabil de un 0-100 km/h în 5,6 secunde și viteză maximă de 263 km/h, cu 9,6 l/100 km consum mediu. Dieselul (Ghibli D; 275 CP, 600 Nm/2.000-2.500 rpm), proiectat și construit de Maserati, este și el capabil de prestații sportive: 0-100 km/h în 6,3 secunde și 250 km/h. Și se mulțumește cu 6,0 l/100 km, în medie. Vârful de gamă (Ghibli S) oferă 410 CP și un cuplu maxim de 550 Nm/1.750-5.000 rpm, ce-i asigură un sprint 0-100 km/h în 5,0 secunde și o viteză maximă de 285 km/h. Și această versiune este economică pentru categoria sa, cu 10,4 l/100 km. Pe lista de opțiuni a lui Ghibli S se află transmisia integrală Q4, în esență o tracțiune spate pură, dar care, prin intermediul unei cutii de transfer, transmite până la 50% din cuplu la axul față, în doar 150 milisecunde, atunci când situația o cere (pierdere de aderență, curbe luate cu viteză mare etc.).

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


5 + unu =