Cea de-a patra generație a utilitarei Volkswagen Caddy s-a lansat la începutul acestei luni. Generația anterioară a fost produsă 11 ani și s-au vândut aproximativ 1,5 milioane de exemplare la nivel mondial.
Șapte motoare sunt disponibile şi îndeplinesc cerinţele normei de poluare Euro 6. Cele patru versiuni diesel TDI sunt de 2,0 litri cu puteri cuprinse între 75 și 150 CP. Cel mai mic consum de combustibil este înregistrat de Caddy Furgon Blue Motion, dedicat livrărilor urbane. „Cu consumul său redus, de sub 4 litri la 100 km, noul Caddy defineşte noi standarde”, explică Dr. Eckhard Scholz, Preşedintele Consiliului de Administraţie al mărcii Volkswagen Autovehicule Comerciale. „De asemenea, noul motor TGI de 1,4 litri, succesorul popularului Caddy EcoFuel, consumă doar 4,1 kg de gaz natural la 100 de kilometri. Graţie măsurilor de downsizing şi a supraalimentării cu turbină, oferă un plus de putere faţă de modelul anterior, consumând totodată cu până la 28% mai puţin. Aceste performanţe sunt în beneficiul tuturor, fiind blânde atât cu mediul, cât şi cu bugetul”.
Cele trei variante pe benzină cuprind motorul TSI de 1,2 litri cu 62 kW / 84 CP, tricilindrul de 1,0 litru, cu o putere de 75 KW / 102 CP şi varianta în patru cilindri, de 1,4 litri care dezvoltă 125 CP.
O serie de dotări de siguranţă şi confort sunt disponibile pentru protejarea ocupanţilor şi asistarea celui aflat la volan. „În acest scop, am încorporat un număr mare de sisteme de asistenţă pentru şofer, neegalate în segmentul van-urilor pentru livrări urbane”, a declarat Hans-Joachim Rothenpieler, membru al Consiliului de Administraţie al mărcii Volkswagen Autovehicule Comerciale. Printre acestea se numără sistemul de monitorizare a vecinătăţii „Front Assist”, inclusiv funcţia City de frânare de urgenţă la viteze sub 30 km/h pentru evitarea coliziunii în cazul obstacolelor văzute târziu.
În Germania, preţurile pentru noul Caddy încep de la 14.785,00 € (net, furgon) şi 15.330,00 € net (18.242,70 € brut, versiunea Conceptline, care înlocuieşte linia de echipare anterioară Startline), fiecare cu motorul de intrare în gamă TSI de 62 kW şi astfel, ajustate din punctul de vedere al dotărilor incluse, preţul se situează sub cel al modelelor predecesoare.
Radu BUHĂNIȚĂ