Viitorul în perspectiva Hexagonului

0
75

Renault ridică vălul de pe două inovaţii aflate la baza prototipului EOLAB, ambele fiind programate să apară în producţia de serie în acest an. În acelaşi timp francezii au dezvăluit și trei abordări pe termen lung pentru mobilitatea cu consum redus de combustibil și emisii scăzute.

Mai întâi este vorba de două unități propulsoare: un nou motor electric, mai eficient şi mai compact şi un motor supraalimentat modern, pe benzină, adaptat pentru utilizarea cu GPL (gaz petrolier lichefiat). Privind în perspectivă, constructorul francez împreună cu partenerii săi vizează un prototip diesel hibrid „temperat” (proiectul HYDIVU), o mică unitate diesel în doi timpi (proiectul Powerfull) şi un mic vehicul electric utilitar ce are ca punct de plecare prototipul Twizy (proiectul VELUD) ce va deveni baza pentru mobilitatea urbană curată și low-cost.
Noul motor electric compact, proiectat şi realizat integral de Renault, oferă performanţe similare cu cele utilizate în prezent dar este cu aproximativ 10% mai mic. Este o unitate sincronă cu rotor bobinat şi oferă o putere de 65 kW şi un cuplu de 220 Nm. A fost proiectat de inginerii de la Renault, în Franța, şi fabricat în uzina din Cléon.
Renault a trecut de la macro-module la module integrate total asamblate compact astfel încât nu sunt necesare cabluri externe pentru alimentare. Caseta de joncţiune şi încărcătorul Chameleon (montat pe ZOE) sunt conţinute în interiorul unui singur controler electronic de alimentare (PEC) care este cu 25% mai mic decât sistemele existente.
Gestionarea electronică îmbunătăţită reduce duratele de încărcare cu ajutorul unor flexi-cabluri de 3 kW și 11 kW, în timp ce un invertor reproiectat îmbunătăţeşte eficienţa şi prin urmare întreaga gamă reducând consumul de energie.
Noul motor cu combustibil dual benzină/GPL promite să scadă costurile de alimentare cu 25%, emisiile de CO2 reducându-se cu 10% în comparație cu un motor pe benzină similar. Este vorba despre un tricilindru guvernat de un turbocompresor, de sistemul Stop&Start, de un sistem de recuperare a energiei la oprire şi corespunde reglementărilor UE6. Obținerea unui raport optim între turbo-boost şi presiunea GPL în timpul utilizării la capacitate maximă în mod GPL, fără vreo intervenție din partea şoferului, a reprezentat o exigentă provocare tehnică pentru inginerii Renault.
Prototipul de cercetare HYDIVU (Diesel Hibrid pentru LCVs) vizează reducerea consumului de carburant și, prin urmare, costurile de funcţionare pentru utilizatorii care au afaceri ce presupun un număr mare de kilometri parcurși. Acesta este bazat pe Renault Master furgon alimentat de motorul diesel ENERGY dCi 165 Twin Turbo proiectat în parteneriat european. Acesta integrează un motor demaror de 48 V (10-12 kW) şi un motor electric tip alternator montat pe cutia de viteze ca să ofere cuplu suplimentar şi să reducă sarcina pe motorul cu combustie. Poziţionarea acestuia cât mai aproape posibil de roată promovează o mai mare eficienţă permiţând recuperarea maximă de energie în timpul decelerării şi frânării.
renault (5)Niveluri semnificative de cuplu sunt disponibile de la doar 1.000 rpm, manevrabilitatea fiind consistentă pe întreaga plajă de turații. Fricțiunile interne au fost reduse prin inovaţii precum pistoanele din oţel iar presiunea de injecţie a carburantului a fost ridicată cu 25%, la 2.500 bari, pentru a reduce emisiile.
Motoarele diesel în doi cilindri sunt un lucru obişnuit în portcontainerele mari. Dificultatea, până acum, a constat în adaptarea tehnologiei în doi cilindri pentru un motor suficient de mic încât să fie utilizat la automobile, Renault țintind să rezolve problema cu proiectul POWERFUL (POWERtrain for Future Light-duty vehicles).
Motorul în doi cilindri reprezintă doar jumătate din dimensiunea dCi-ului de 1,5 litri și cântăreşte cu 40 kg mai puţin. Ar fi mai ieftin de cumpărat și ar permite o economie de combustibil cu emisii inferioare.

Foto: Renault

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


+ cinci = 9