Volvo – Centura de siguranță multi-adaptivă

0
186

Centura de siguranță multi-adaptivă a celor de la Volvo Cars este o premieră mondială și amplifică siguranța pasagerilor în situații de trafic reale.

Debutul său va fi odată cu viitorul Volvo EX60 complet electric în 2026. Noua tehnologie se adaptează la variațiile traficului și la persoana care o poartă datorită datelor preluate în timp real de la senzorii avansați ai mașinii.

Practic, centura de siguranță multi-adaptivă utilizează datele introduse de senzorii interiori și exteriori personalizând protecția individuală. În fapt, își adaptează setările în funcție de situație și de profilurile individuale, cum ar fi înălțimea, greutatea, forma corpului și poziția pe scaun. De exemplu, un ocupant mai masiv, într-un accident grav, va avea parte de o setare mai puternică a sarcinii centurii ajutând astfel la reducerea riscului de leziuni la cap. În timp ce un ocupant mai mic, într-un accident mai ușor, va beneficia de o setare mai mică a sarcinii centurii pentru a reduce riscul de fracturi costale.

Acest lucru se realizează prin creșterea semnificativă a numărului așa-numitelor varia­ții ale profilului de limitare a sarcinii, care gestionează forța aplicată ocupanților în caz de accident. Și datorită actualizărilor software over-the-air, aceasta se îmbunătă­țește permanent în timp.

Valorificarea datelor

Centurile de siguranță moderne utilizează limitatoare de sarcină pentru controlarea forței aplicate asupra corpului uman în timpul unui accident. Această nouă centură de siguranță extinde profilurile de limitare a sarcinii de la trei la unsprezece și crește numărul posibil de setări permițându-i să-și optimizeze performa­n­ța pentru fiecare situație și individ.

Volvo Cars Safety Centre Crash Lab

Spre deosebire de sistemele tradiționale, centura de siguranță multi-adaptivă poate utiliza date de la diferiți senzori, inclusiv exteriori, interiori și de impact. Într-o clipă, sistemul mașinii analizează caracteristicile unice ale unui accident, cum ar fi direcția, viteza și postura pasagerului și partajează aceste informații cu centura de siguranță. Pe baza acestor date, sistemul selectează cea mai potrivită setare.

Îmbunătățire continuă

Capacitățile noii centuri de siguranță multi-adaptive sunt concepute să-și actualizeze­ continuu software-ul over-the-air. Pe măsură ce Volvo Cars co­lec­tează mai multe date și informații, mașina își poate îmbunătăți înțelegerea ocupan­ți­lor, a noilor scenarii și a strategiilor de răspuns.

Volvo Cars Safety Centre Crash Lab

Noua tehnologie face parte din sistemul mai larg de siguranță al Volvo Cars, funcționând perfect cu airbag-urile, sistemele de detectare a ocupanților și de asistență a șoferului. Această cooperare oferă funcții de protecție armonizate, sporeș­te eficiența și minimizează riscul de rănire ulterioară.

„Prima centură de siguranță multi-adaptivă din lume este o altă piatră de hotar pentru siguranța auto și un exemplu excelent al modului în care valorificăm datele în timp re­al cu ambiția să contribuim la salvarea a milioane de vieți”, a declarat Åsa Haglund, șeful Cen­tru­lui de Siguranță Volvo Cars. „Aceasta marchează o modernizare majoră a centurii de siguranță moderne cu trei puncte, o invenție Volvo introdusă în 1959, despre care se estimează că a salvat peste un milion de vieți.”

Volvo Cars Safety Centre Crash Lab

Vă recomandăm și:

Volvo XC70: primele imagini cu viitorul model PHEV

Volvo ES90: toate informațiile despre noua berlină electrică de lux

Volvo EX30 Cross Country: autonomie de 430 de kilometri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

one × four =