Volvo P1800 Cyan: Reinterpretarea unui clasic

0
71

Cyan Racing, divizia ce se ocupă de automobilele de competiție din cadrul grupului Geely, a reinterpretat în stil restomod unul dintre cele mai legendare modele suedeze: Volvo P1800.

La începutul lunii august, presa din Marea Britanie a surprins un prototip camuflat pe poligonul de testare Volvo de lângă Goteborg. Silueta era inconfundabilă: clasicul model Volvo P1800. Deși inițial s-a speculat despre o posibilă variantă cu propulsie electrică, aveam să aflăm ulterior că este de fapt o reinterpretare semnată de divizia Cyan Racing, deținută de același grup chinez ca și marca Volvo.
Noul Volvo P1800 Cyan este o reinterpretare modernă a clasicului coupe, dezvoltat de aceeași echipă care a reușit să obțină trei titluri în Campionatul Mondial de Turisme (WTCC).
Modelul va intra în producție de serie limitată spre finalul anului curent și este un coupe ce cântărește doar 990 kg, propulsat de un motor turbo de 2,0 litri, cu patru cilindri în linie, ce oferă 420 CP. Transmisia este asigurată de o cutie de viteze manuală cu cinci trepte, furnizată de Holinger.
Caroseria a fost reinterpretată, iar acum modelul clasic este construit la standarde moderne din oțel de duritate mare și fibră de carbon.
„Am fi putut construi un Volvo P1800 electric cu cea mai nouă tehnologie, confort și lux. Dar nu asta ne-am dorit”, spune Christian Dahl, CEO și fondatorul Cyan Racing.
Caroseria clasică a fost redesenată fiind mai lată și poate găzdui roți mai mari. Modelul folosește acum jante de 18 inci, cu anvelope Pirelli P Zero 235/40 pe față și 265/35 pe spate. Fibra de carbon a fost folosită pentru mai multe elemente ale caroseriei. Suspensia este ajustabilă, iar modelul este echipat cu diferențial autoblocant. Puntea spate rigidă a modelului P1800 a fost înlocuită cu o suspensie independentă multilink.
Motorul a fost preluat de la ­modelul de curse Volvo S60 TC1, zona roșie a turometrului începând la 7.700 rpm. Cyan nu a comunicat numărul de exemplare ce vor fi produse, dar prețul pentru Volvo P1800 Cyan este prohibitiv, un exemplar costând 500.000 dolari.
Modelul original Volvo P1800 a fost produs între 1961 și 1973 și a devenit faimos după apariția în serialul de televiziune Sfântul (The Saint) ce îl avea în rolul principal pe celebrul actor Roger Moore.
Coupe-ul clasic avea să devină unul dintre cele mai iconice automobile produse de Volvo. Designul specific este opera lui Pelle Petterson sub îndrumarea lui Pietro Frua, fondatorul studioului de design Frua. Partea mecanică a modelului P1800 a fost comună cu cea a modelelor Volvo Amazon și Volvo 122.
Volvo P1800 a fost prezentat inițial în 1960, un an înainte de lansarea celebrului model Jaguar E-Type, doi ani înainte de Ferrari 250 GTO și trei ani înaintea lansării modelului original Porsche 911. Spre deosebire de aceste modele legendare, P1800 nu a mai avut un urmaș. A fost un model unic în istoria mărcii suedeze, iar divizia de competiție Cyan a dorit să reinterpreteze acest model într-un mod modern, dar fără să altereze esența coupeului.

Foto: Volvo

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


5 − cinci =