VW Atlas R-Line: Titanul

0
127

VW Atlas 1Dacă VW Atlas, titanul din mitologia greacă, ținea pe umeri bolta cerească, noului SUV de clasă mare cu același nume îi revine sarcina să ridice vânzările Volkswagen în SUA, unde marca germană încă își caută succesul.

VW Atlas 2Deși mulți ar putea crede că vânzările reduse pe care le înregistrează Volkswagen în SUA ar fi cauzate de scandalul emisiilor, adevărul este altul: constructorul auto din Wolfsburg nu a reușit, până acum, să-și adapteze prețurile la piața americană, în special în cazul SUV-urilor. Atât Tiguan, cât și Touareg, sunt prea scumpe pentru segmentul de piață în care concurează, americanii găsind cu ușurință mașini comparabile mai ieftine, așa cum sunt Honda CR-V, Toyota RAV 4, Ford Explorer.

Echiparea R-Line, care la alte modele VW înseamnă un plus de sportivitate, la Atlas nu reprezintă decât un tratament estetic, extern și interior.
Echiparea R-Line, care la alte modele VW înseamnă un plus de sportivitate, la Atlas nu reprezintă decât un tratament estetic, extern și interior.

De aceea, noul SUV, Atlas, cu șapte locuri în configurația standard, este privit ca soluție salvatoare, mai ales că este fabricat în uzina VW din Chattanooga, Tennessee, și va avea prețuri competitive: 30.000-48.000 de dolari, în funcție de versiune și de echipare. Noul model, construit pe platforma tehnică modulară MQB, ca și Tiguan, va fi disponibil la vânzare din primăvară și va fi exportat în Orientul Mijlociu și Rusia. Versiunea pentru China va fi numită Teramont și va fi fabricată local, nu exportată din SUA. Elmar-Marius Licharz, reprezentant VW, nu a exclus, însă, posibilitatea ca noul model să fie adus și în Europa, ținând cont că poate fi echipat cu motoarele diesel TDI de doi litri, iar uzina din Chattanooga poate fabrica anual încă 20.000 de unități Atlas față de producția prognozată.
VW Atlas 5Ca aspect, cel mai mare Volkswagen (5.040 mm lungime, 1.980 mm lățime și 1.770 mm înălțime) este ușor de recunoscut, fiind, practic, un Touareg supradimensionat. Găsim aceleași linii drepte, blocuri optice dreptunghiulare, cu lumini LED, și grilă cu două nervuri groase. Spațiul interior este generos pentru toate locurile, accesul la a treia  pereche de scaune este facilitat de un sistem nou, ce permite rabatarea amplă a rândului doi. Echiparea standard include centru multimedia Active Info Display, App-Connect, cu Apple CarPlay, Android Auto și MirrorLink, sisteme de asistență anticoliziune frontală, monitorizare a perimetrului, a unghiurilor moarte, regulator de viteză, asistență la parcare și Post-Collision Braking System. Acest sistem este instalat în premieră pe un SUV de clasă mare și are rolul să frâneze automat mașina după un accident, pentru ca aceasta să se deplaseze cât mai puțin din locul producerii impactului.
VW Atlas 4Volkswagen Atlas este disponibil cu două propulsoare, ambele pe benzină: un patru cilindri, turbo, 2.0 TFSI, ce produce 238 CP, și un VR6 normal aspirat, de 3,6 litri și 280 CP. Tracțiunea față și transmisia automată cu 8+1 trepte sunt standard. Opțional, pentru motorul mai puternic, este oferită tracțiunea integrală 4Motion.

Text: Florin NECULA / Foto: VW

  • ETICHETE
  • VW
Articolul precedentLexus LS: Identitate și tradiție
Articolul următorBMW-ul în care a fost împușcat 2Pac, scos la vânzare
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


+ sase = 7