VW ID.Buzz: Trecutul, rescris

0
62
Va exista și o versiune utilitară, Cargo, cu două locuri și fără geamuri în spate.

La 75 de ani de la apariția miticului microbuz T1, cunoscut sub numele de Bulli, Volkswagen aplică o rețetă de același tip, dar, așa cum dictează trendul zilelor noastre, într-o variantă eco. Noul van ID.Buzz păstrează unele caracteristici ale strămoșului său, însă folosind o platformă electrică.

Va exista și o versiune utilitară, Cargo, cu două locuri și fără geamuri în spate.

Lansarea acestui monovolum a fost așteptată cu emoție, curiozitate și chiar speranță. Prezentat ca mașină-concept la Salonul Auto de la Detroit, în 2017, noul microbuz de serie VW, T7, conform genealogiei seriei, este mai mult decât un autovehicul electric banal: el întruchipează nostalgia după perioada concertului de la Woodstock și renașterea mașinii hipioților și a surferilor californieni. Pentru că Volkswagen Combi s-a întors, cu o linie estetică diferită, dar plină de referințe și cu o motorizare electrică, așa cum cere politica zilelor noastre. Dar, trebuie făcută o precizare: Volkswagen ID.Buzz seamănă mai mult cu a doua generație, T2, decât cu originalul T1 din 1950. T2, comercializat din 1967, s-a diferențiat de predecesorul său prin adoptarea unui parbriz dintr-o singură bucată și nu format din două geamuri separate, ca la primul model. ID.Buzz nu preia doar acest parbriz integral, ci și emblema uriașă VW, precum și fantele de ventilație de pe ultimul stâlp, chit că acum sunt false și au doar rol estetic. Evident, pentru încă o trimitere la mașina de altădată, noul microbuz german este vopsit bicolor, dar designul caroseriei este rezultatul testării intensive în tunelul aerodinamic, astfel că are un CX exemplar, 0,28. Habitaclul nu amintește de microbuzul original decât prin faptul că este foarte simplu, fără multe comenzi și butoane. Ca și platforma tehnică, și tabloul de bord este similar cu cel al SUV-ului electric Volkswagen ID.4, cu cele două ecrane digitale în stil monitor, inclusiv un panou tactil central de 12 inci diagonală, pentru centrul de infotainment. ID.Buzz inovează în comparație cu SUV-ul, cu un locaș de încărcare prin inducție pentru smartphone, plasat ideal, lângă volan, și două torpedouri integrate în bord, unul, sub monitorul central, celălalt, la locul obișnuit, în fața scaunului din dreapta. Poziția de conducere amintește de vechiul combi, cu un scaun drept și volan mai înclinat decât la mașinile moderne și aplatizat la bază. În spate, găsim o banchetă mare și nu scaune separate, chit că așa pare care poate găzdui trei pasageri în condiții excelente. În ceea ce privește bagajele, cei 1.160 de litri ai portbagajului nu ar trebui să dezamăgească pe cineva. Plus că bancheta este rabatabilă în raport 2/3-1/3.

Dacă forma acestui nou combi amintește oarecum de strămoșul său, nimeni nu și-ar putea imagina astăzi că avem de-a face cu același tip de motor, chiar dacă arhitectura este asemănătoare. Asta pentru că, la fel ca la T1 și T2, ID.Buzz are motorul în spate. Avantajele sunt incontestabile. Nu numai că această amplasare face posibilă renunțarea la o parte frontală lungă, care ar „rupe” linia unui combi, dar, în plus, aduce mai multă sportivitate și reduce diametrul de viraj care nu depășește 11 m la ID.Buzz, cât la o mașină de oraș compactă. Doar că minivanul are nu mai puțin de 4.710 mm lungime. Acest motor electric de 204 CP și 310 Nm cuplu motor, situat sub podea, este specific platformei MEB. La fel ca și bateria de 77 kWh utilizabili, aflată tot sub podea. Viteza este limitată la 145 km/h, pentru a atinge autonomia de 450 km anunțată de Volkswagen.
Noul Volkswagen ID.Buzz va fi disponibil din toamnă. Prețul de bază nu a fost anunțat, încă.

Foto: VW

http://www.autotestmagazin.ro/volkswagen-multivan-progres-indiscutabil/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


sase × = 54