U9 este un supercoupe electric recent lansat de concernul chinez BYD Auto sub noua sa marcă premium, YangWang. Este al doilea model al mărcii, după SUV-ul U8, și pare că supercarul YangWang U9 va ajunge și în Europa.
YangWang U9 a fost proiectat de designerul german Wolfgang Egger. Înainte de a fi angajat, în 2017, de BYD Auto, Egger a fost șef de design la Alfa Romeo, Audi și Lamborghini. Comenzile pentru noul supercar electric au fost deschise în februarie 2024 pentru clienții din China, singura piață pe care este comercializat, pentru moment. Dar faptul că YangWang U9 a fost prezentat și la recentul Festival al Vitezei de la Goodwood (Marea Britanie) poate fi un indiciu că BYD vizează și piețele europene cu noul model. În China, U9 are un preț de bază de 1,68 milioane de yuani (peste 218.000 de euro).
YangWang U9 sare și dansează
Supercarul este construit pe platforma e4, dedicată automobilelor electrice, și este echipat cu originalul sistem de suspensii active DiSus X, creație exclusivă a BYD Auto. Aceste suspensii îi permit să ruleze pe doar trei roți, să sară ușor, pe verticală, de pe loc și chiar să… danseze. DiSus X poate ridica fiecare axă cu o viteză de 500 mm/s. YangWang U9 poate să întoarcă pe loc, precum un tanc (tank turn). Acest lucru este posibil grație faptului că fiecare roată are propriul motor electric și cele de pe o parte a mașinii se pot roti invers față de cele de pe latura opusă, la fel ca șenilele unui tanc. Coupeul are sistem de asistență avansată pentru șofer DiPilot, care oferă și parcare autonomă.
YangWang U9 nu doar întoarce ca un tanc, are și putere de blindat
Patru motoare electrice, cu turație maximă de 21.000 rpm, propulsează coupeul cu două locuri. Acestea au o putere totală de 960 kW (1.306 CP) și cuplu de 1.680 Nm. YangWang U9 (prescurtarea de la Ultimate 9) are tracțiune integrală și accelerează de la 0 la 100 km/h în 2,36 secunde. Deasemenea, parcurge sfertul de milă (402,25 m) în 9,78 s de la startul de pe loc. Viteza maximă oficială a modelului este de 309,19 km/h. A fost testat și pe celebrul circuit de curse din Shanghai, unde a scos un timp pe tur de 2 minute, 17 secunde și 65 milisecunde, fiind mai rapid decât BMW M5 F90 și Porsche Panamera Turbo. Aripa deportantă posterioară a lui U9 crează o forță de apăsare de până la 280 kg. Supercarul are jante forjate din aliaj ușor de 21 țoli, cu anvelope Pirelli P-Zero.
Încărcare rapidă și duală
Dimensiunile coupeului sunt de 4.966 mm lungime, 2.029 mm lățime și 1.295 mm înălțime, cu ampatament de 2.900 mm. Pachetul de baterii LFP Blade provine tot de la BYD și are capacitatea utilă de 80 kWh, oferind o autonomie de 465 km, potrivit ciclului de testare CLTC, utilizat în China. Puterea maximă de încărcare este de 500 kW, iar acumulatorii cântăresc 633 kg. Mașina are o greutate la gol de 2.475 kg, ceea ce este destul de mult pentru un supercar. YangWang U9 are circuit electric de 800 V și poate fi încărcat de la 30% la 80% în 10 minute. Supercarul suportă încărcarea duală, ceea ce înseamnă că are la bord două prize la care se pot conecta simultan două cabluri de alimentare electrică.
Qualcomm a pus umărul pentru YangWang U9
Interiorul lui YangWang U9, chiar dacă finisat cu materiale de calitate, este destul de simplu. Trei ecrane digitale garnisesc bordul și consola centrală. Două sunt identice, măsurând 10,25 inci diagonală fiecare, și se află în fața șoferului, respectiv, a pasagerului. Panoul tactil pentru infotainment este așezat vertical, pe consola centrală, și are 12,3” diagonală. Volanul cu trei spițe este destul de mare, așa cum trebuie să fie pentru un supercar, și dispune de multe butoane fizice. Softul de control pentru centrul digital din habitaclu se numește DiLink și este dotat cu un cip 5G pe 4nm, codezvoltat de BYD și Qualcomm.
Vă recomandăm și: