BYD va construi o fabrică în Turcia și a anunțat că investiția va ajunge la un miliard de dolari. Cel mai mare producător chinez de vehicule electrice are planuri mari și vrea să se extindă pe continentul european.
BYD investește un miliard de dolari într-o fabrică din Turcia. Cel mai mare producător chinez de vehicule electrice vrea să „fenteze” taxele impuse de Uniunea Europeană
Uzina va avea o capacitate anuală de 150.000 de vehicule și va fi situată în Turcia. Ministrul turc al industriei și tehnologiei, Mehmet Fatih Kacir, a distribuit pe platforma de socializare X imagini cu președintele turc Tayyip Erdogan și CEO-ul BYD, Wang Chuanfu, semnând acordul pentru această investiție.
„Ne propunem ca BYD să înființeze o unitate de producție pentru mașini hibride electrice și reîncărcabile, cu o capacitate anuală de 150.000 de vehicule și un centru de cercetare și dezvoltare pentru tehnologii de mobilitate în țara noastră, cu o investiție de aproximativ 1 miliard de dolari,” a declarat Kacir, citat de Reuters.
Proiectul a fost gândit de mai mult timp, după primele semnale că ancheta Comisiei Europene va dezvălui detalii despre subvențiile oferite de guvernul de la Beijing producătorilor chinezi. În urma acestei investigații s-a stabilit că a fost vorba de concurența neloială și s-au stabilit anumite taxe vamale pentru vehiculele electrice din această țară.
- Citește și: Comisia Europeană va impune tarife vamale suplimentare pentru mașinile din China
Ce plan are BYD în Europa
Uzina din Turcia va începe producția la sfârșitul anului 2026, iar în această perioadă BYD va angaja direct până la 5.000 de oameni în toate departamentele de producție. Turcia nu va face parte din Uniunea Europeană, dar beneficiază de un mecanism special prin care s-a realizat o uniune vamală, așa că oficialii chinezi s-au gândit să profite de această „portiță”.
- Citește și: Cât de mari sunt taxele vamale impuse de europeni producătorilor din China
Oficialii BYD au anunțat că intenționează să aducă în Europa un vehicul electric low-cost bazat pe modelul Seagull, care ar trebui să coste mai puțin de 20.000 de euro. Această strategie face parte din planul BYD de a domina piața auto europeană până în anul 2030.