007 se retrage

0
60

Franciza James Bond a devenit pentru oricine are legătură cu lumea auto un veritabil punct de atracție al interesului public și implicit o sursă de venituri. Și, în mod firesc, cei mai implicați sunt britanicii, mai ales când vorbim despre automobilele care au apărut în filme sau vor apărea în viitoarele producții. „No Time To Die” este cel de-al 25-lea film al seriei și a fost lansat la finalul lunii septembrie. Citind sinopsisul ultimei producții îți dai seama că până și James Bond a ajuns la momentul în care trebuie să-și pună mașinile în garaj, armele în dulap și să-și petreacă timpul bucurându-se de viață și meditând la cele lumești.

Asta pentru că Bond a părăsit serviciul activ și se bucură de o viață liniștită în Jamaica. Doar că tihna lui este de scurtă durată când vechiul său prieten, Felix Leiter, de la CIA, apare și îi cere ajutorul. Acceptă misiunea de salvare a unui om de știință răpit, operațiune care se va dovedi mult mai complicată decât se aștepta, punându-l pe spionul englez „pensio­nat” pe urmele unui răufăcător înarmat cu o tehnologie nouă și periculoasă. „No Time To Die”, regizat de Cary Joji Fukunaga, îl are în rolul principal tot pe Daniel Craig, care revine pentru a cincea (și ultima!) oară ca James Bond 007.
OK, rețeta este clasică, însă cu mașinile cum rămâne? Păi englezii nu au putut să nu profite de momentul ivit, iar cei de la Jaguar-Land Rover au și pus pe tapetul filmărilor două modele din patrimoniul propriu.
Mai întâi au ajuns la concluzia că James Bond este indicat să fie fugărit, după principiul „o dată, dar bine”, nu de unul, ci de două Jaguar XF. Filmările au fost făcute în Matera, în sudul Italiei, unde cele două sedanuri aleargă pe străzile înguste și răsucite ale orașului, zburând peste piețe și coborând trepte pietruite în urmărirea celebrului spion. Ambele mașini sunt dotate cu sistemul de tracțiune integrală Dynamic Driveline Dynamics, cunoscut pentru nivelurile remarcabile de tracțiune pe suprafețele cu aderență redusă, și probabil cu cel mai puternic motor de 2,0 litri pe care îl au în gamă și care dezvoltă 300 CP. Cei din echipa de efecte speciale spuneau că mereu caută să depășească limitele extreme în cascadoriile lor și că acest lucru se extinde și la performanțele vehiculelor folosite, iar Jaguar XF a fost o alegere inspirată.
Apoi producătorii și-au spus că dacă nu au reușit cu sedanul, cu un SUV vor fi șanse mai mari și nu oricare, ci cu cel mai puternic construit până acum, Range Rover Sport SVR. Și au folosit tot două ca să aibă șanse mai mari de reușită, fiecare cu câte un V8 supraalimentat care dezvoltă 677 CP. Așa că accelerația de la 0 la 100 km/h se face în 4,5 secunde, iar viteza maximă atinsă este de 283 km/h, făcându-l și cel mai rapid SUV din gamă. Ideea este că SVR-urile utilizate la filmări au aceeași suspensie special reglată, ca și modelele de producție, și sunt concepute de inginerii de la Land Rover Special Vehicle Operations oferind o manevrare și un control al mașinii excelent, în situații extreme, fără compromiterea confortului. Era și cazul pentru o mașină care depășește lejer 150.000 de euro.
Oricum este de remarcat că Land Rover are un parteneriat de lungă durată cu EON Productions și filmele James Bond, care a început în 1983 când a apărut un Range Rover Convertible în Octopussy. Cel mai recent, în 2015, Range Rover Sport a fost filmat în secvențe de acțiune majore în „Spectre”.  Dar dacă tot am pomenit despre faptul că franciza James Bond transformă în aur tot ce atinge poate vă amintiți de filmul din 1977, „The Spy Who Loved Me”, în care a apărut un Lotus Esprit S1. Cunoscut sub numele de „Wet Nellie” mașina s-a pierdut după filmări și a fost redescoperită, în 1989, într-un container de depozitare din New York, după ce a fost vândut cu 100 de dolari într-o licitație oarbă următorilor proprietari norocoși, iar în 2013 a fost vândută la licitație cu echivalentul a 730.000 de euro. Partea faină este că Lotus-ul cumpărat la licitație a fost de fapt un submarin cu un suport pentru filmări folosit doar în scene subacvatice și care nici măcar nu avea roți. Oare cine o fi dat banii?!

http://www.autotestmagazin.ro/volvo-p1800-vedeta-de-televiziune/

http://www.autotestmagazin.ro/aston-martin-db5-jucarii-pentru-cei-mari/

http://www.autotestmagazin.ro/volvo-p1800s-sfantul-se-intoarce/

http://www.autotestmagazin.ro/sir-sir-roger-moore/

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


+ doi = 8