20 de ani de Mercedes Clasa A

0
64
Mercedes-Benz A-Klasse (W 168, 1997 bis 2004), Ausstattungs-Line Elegance. Diese Line beinhaltet unter anderem lackierte Spiegelgehäuse, zweifarbige Rückleuchtengläser und Chromeinlagen in den Türgriffen. ; Mercedes-Benz A-Class (W 168, 1997 – 2004), Elegance equipment line. This line included features such as painted mirror housings, two-tone tail light lenses and chrome highlights in the door handles.;

Mercedes-Benz A-Klasse (W 168, 1997 bis 2004). ; Mercedes-Benz A-Class (W 168, 1997 – 2004).;

Deși parcă ieri abia se lansa, cel mai mic model din gama Mercedes-Benz împlinește 20 de ani de la intrarea pe piață. Mercedes Clasa A, o maşină de oraș ce încălca multe dintre regulile rigurosului constructor german, este astăzi unul dintre cele mai populare automobile produse la Stuttgart.

Mercedes Clasa A (10)Martie 1997, Salonul Auto de la Geneva. Standul Mercedes-Benz se pregătește de o lansare foarte importantă. Sub denumirea A-Klasse, Mercedes prezenta cel mai mic model din gamă, un hatchback subcompact, cu un design atipic și o serie de soluții tehnice aparte.
Mercedes Clasa A (8)Numele de cod era W168, iar noul model avea să își atragă și o substanțială controversă, după ce o publicație auto din Suedia reușea să răstoarne mașina în cadrul testului elanului.
Incidentul avea potențialul să afecteze iremediabil lansarea noului model, dar constructorul avea să reacționeze rapid și dota toate exemplarele cu ESP în echiparea de serie.

Mercedes-Benz A-Klasse (W 168, 1997 bis 2004). Das Foto zeigt Fahrzeuge mit langem und normalem Radstand mit der Ende 2000 erfolgten Modellpflege. ; Mercedes-Benz A-Class (W 168, 1997 – 2004). The photo depicts models with the long and standard wheelbase following the facelift carried out in late 2000.;

Modelul de serie Mercedes Clasa A călca pe urmele unui concept numit Vision A 93, prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt în 1993. Ideea unei mașini de oraș cu tracțiune față și o siluetă de monovolum era cumva revoluționară pentru un constructor tradiționalist ca Mercedes-Benz.
Caroseria folosită de primul model Clasa A includea nu mai puțin de 20 de inovații tehnice care nu mai fuseseră întâlnite pe un model de serie. Caroseria folosea principul sandwich, ceea ce însemna că între spațiul pentru pasageri și podea mai exista un element, parte din sistemul de siguranță.
Mercedes Clasa A (11)Acest lucru permitea amplasarea motorului și transmisia sub planul scaunelor, iar în cazul unui impact frontal, aceste elemente se mișcau sub podeaua mașinii. În plus, soluția sandwich a permis scurtarea consolelor și a dimensiunilor generale ale automobilului.
Interiorul era unul spațios și modulabil. Scaunele spate putea fi rabatate sau mutate, iar acest lucru permitea un volum de încărcare pentru portbagaj ce varia între 390 și 1.340 litri.
Modelul avea să primească un facelift în 2001 și o serie de modificări printre care și alungirea ampatamentului cu 170 mm. Aproape 1,1 milioane de exemplare au fost construite la uzina Mercedes din Rastatt.
Mercedes Clasa A (9)A doua generație continua folosirea conceptului de monovolum compact, dar era oferită acum și în variantă cu trei portiere. Lansarea noului model W169 a avut loc în 2004. Noul model deschidea ușa și pentru lărgirea gamei de modele de oraș Mercedes, iar în 2005 era introdus și modelul B-Klasse.
Astăzi, Mercedes Clasa A este un automobil de clasă compactă, construit după toate regulile acestui segment. A treia generație (W176) a fost lansată în 2012, alături de noua generație B-Klasse (W 246). În plus Mercedes a extins zona modelelor compacte, prin adăugarea modelelor coupe CLA în 2013 și a celui mai mic crossover din gamă numit GLA.

Text: Dragoș Băltățeanu / Foto: Mercedes-Benz

Articolul precedentChrysler Turbine: „Reactorul” pe roți
Articolul următorPrim ajutor în caz de accident rutier
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


− 1 = unu