Citroën pentru toţi

0
120

Un sedan compact de calitate, spaţios şi rapid dar nu şi foarte scump.

Îmi amintesc cu plăcere de scenele de urmărire cu Citroën 2CV din filmele cu Louis de Funes. Probabil că măicuţele de astăzi nu vor mai da o mână de ajutor jandarmilor însă cu siguranţă vor conduce tot un Citroën. Iar varianta de astăzi ar putea fi foarte bine C-Elysée. Nu seamăna deloc cu simpaticul 2CV dar face cam acelaşi lucru. C-Elysée a fost desenat având în gând priorităţile clienţilor de pe cât mai multe pieţe. S-a pornit de la o foaie de hârtie şi de la primele schiţe s-a dorit a fi un sedan elegant. Linia mediană înaltă, emblema cromată de mari dimensiuni şi aripile curbate sunt elemente moderne de design iar garda la sol înaltă şi aripile evazate denotă faptul că acest autoturism a fost construit pentru a face faţă testului timpului şi al rulajului. De altfel, prototipurile au fost probate pe parcusul a peste cinci milioane de kilometri, în toate condiţiile posibile: frig, praf, drumuri nepavate.

Având 4.43 m lungime, 1.78 m lăţime şi 1.47 m înălţime, C-Elysée este cel mai mare automobil din clasă, oferind un spaţiu foarte mare pentru toţi pasagerii. Dacă ne referim la ocupanţii din spate, C-Elysée se află într-o categorie superioară, având 120 mm spaţiu pentru genunchi, iar ampatamentul este mai mare cu 5cm faţă de Citroën C4.Cu toate acestea, spaţiul la bord nu-l penalizează pe cel destinat bagajelor, care este de 506 l. Prin urmare, C‑Elysée îşi asumă rolul de automobil de familie dar poate fi şi un excelent mijloc de transport la serviciu fiind uşor de parcat datorită suprafeţelor vitrate mari. C-Elysée poate fi echipat cu aer condiţionat cu afişaj digital, senzor de parcare, cruise control, mp3 player sau, în funcţie de piaţă, poate fi dotat cu parbriz încălzit la partea de jos, sau climatizare cu funcţie „Max” pentru o răcire rapidă a habitaclului. Modelul testat era în varianta de echipare „Seduction”, având volanul îmbrăcat în piele, planşă de bord cu decor Sunsilver şi climatizare cu afişaj digital. Finisajele sunt fără cusur iar planşa de bord are un design elegant pentru a-i sublinia durabilitatea şi robusteţea. Un minus îl reprezintă poziţionarea comenzilor pentru geamurile electrice la baza inferioară a consolei centrale însă aceasta nu reprezintă o problemă reală ci mai degrabă o chestiune de obişnuinţă. 

Modelul testat a fost echipat cu motorul diesel 1.6 HDi Euro 5 ce dezvoltă 92 CP şi un cuplu de 230 Nm la 1750 rpm, cutia de viteze fiind manuală cu cinci trepte. Este un automobil cu performanţe decente iar cuplul prezent la turaţii mici îi conferă calităţi dinamice pe drumurile în urcare, cu multe viraje. Pe autostradă ai impresia că te afli la bordul unui sedan din clasă superioară, habitaclul fiind bine izolat.
Consumul de carburant este foarte bun pentru această categorie de autoturism. În regim mixt am parcurs 100 km cu 5,.0 l în condiţii de şofat normal, fără a abuza de pedala de acceleraţie. Producătorul afişează un consum de 4,3 l/100 km ceea ce nu este imposibil de atins într-un trafic mai puţin aglomerat decât cel din zona Bucureştiului. În oraş, diesel-ul se exploatează la fel de normal, obţinând un consum de 7,2 l/100 km faţă de 6,4 l cât este anunţat. Cu siguranţă că dacă ar fi echipat cu sistem start/stop, consumul în oraş s-ar reduce simţitor.
Concluzionând, C-Elysée este exact ceea ce se prezintă a fi: o maşină de familie, destinată unei exploatări normale, spaţioasă şi economică. Este bună pentru călătorii dar şi pentru traficul urban. Nu este tocmai un automobil low-cost ci o berlină normală destinată utilizatorului cu pretenţii medii, care îşi doreşte un vehicul de încredere, bun la toate. Preţul pentru C-Elysée este foarte atractiv, începând de la 11.202 euro cu TVA pentru motorizarea 1.2 pe benzină. Motorizarea 1.6 HDi are un preţ de pornire de 14.203 euro.

Date tehnice:

MOTOR: 4 cilindri în linie • 1.560 cmc • 92 CP/4000 rpm • 230 Nm/1750 rpm
MECANICĂ: Cutie manuală 5+1 • suspensii: faţă MacPhearson / spate bare trase cu traversă deformabilă • frâne: faţă discuri ventilate spate tambure
CAROSERIE: ampatament 2.652 mm • capacitate rezervor 50 l • capacitate portbajag 506 l • lungime 4.427 mm • lăţime 1.748 mm • înălţime 1.466
PERFORMANŢE: viteză maximă 180 km/h • 0-100 km/h 11,2 s • consum mediu 4,3 l /100 km

Drive-test realizat de Valentin Brădăţeanu

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


− patru = 0