VW T-Roc Cabriolet: SUV decapotabil

0
441

În plină pandemie, Volkswagen a lansat o nouă versiune pentru SUV-ul compact T-Roc. Modelul este disponibil acum și în versiune decapotabilă, un pariu îndrăzneț pentru marca germană.

Volkswagen revine în zona modelelor decapotabile cu o rețetă nouă pentru marca germană, dar care s-a dovedit ineficientă pentru alte branduri: SUV-ul cabriolet.
Ne aducem cu toții aminte de modele ca Nissan Murano CrossCabrio sau mai recentul Range Rover Evoque Convertible. Două experimente din lumea SUV-urilor care au încercat să atragă clienți noi cu variante decapotabile. Ambele modele s-au dovedit, însă, eșecuri la nivel comercial.


Volkswagen vrea să arate că nu este și cazul său și vine cu o rețetă proprie. Constructorul german are o tradiție mult mai mare când vine vorba de decapotabile compacte, acestea identificându-se practic cu istoria brandului din Wolfsburg.
Volkswagen a construit modele decapotabile încă de la prima generație a modelului Beetle din 1949. A creat elegantul Karmann Ghia Cabriolet (1957) pentru ca apoi să ofere o variantă decapotabilă pentru prima generație a celebrului Golf în 1979. Volkswagen Golf a mai primit versiuni cabriolet până la generația a șasea în 2011. În paralel a mai existat și Volkswagen Eos, un cabriolet cu hardtop pliabil lansat în 2006 și versiuni decapotabile pentru noul Beetle lansat în 2003 și a doua generație Beetle din 2013.


Cum în acest moment Volkswagen nu mai are niciun model decapotabil în gamă, constructorul german a decis să încerce o rețetă nouă. Bazându-se pe succesul modelului SUV compact T-Roc, Volkswagen a lansat T-Roc Cabriolet.
Din 2017 și până astăzi, Volkswagen a vândut 540.000 de exemplare T-Roc la nivel global. În Europa a fost un model extrem de popular pentru marca germană. A înregistrat o creștere de 46% în 2019. Europenii au cumpărat anul trecut peste 200.000 de unități Volkswagen T-Roc.
Volkswagen a crescut familia mode­lului SUV compact prin adăugarea unei versiuni performante sub denumirea T-Roc R ce folosește motorul 2.0 TSI de 300 CP și 400 Nm, dar și o versiune cu ampatament mărit dedicată pieței din China.


Iar acum familia T-Roc va primi un nou membru în forma versiunii decapotabile. Volkswagen numește acest tip de automobil CUV, prescurtarea de la Cabriolet Utility Vehicle.
Spre deosebire de un T-Roc normal, versiunea decapotabilă are un ampatament mai mare cu 40 mm pentru a oferi mai mult spațiu pasagerilor din spate. În plus, ampatamentul mărit a permis rigidizarea mai bună a caroseriei. Versiunea decapotabilă folosește un plafon textil complet automat ce are nevoie de nouă secunde pentru a se plia în portbagaj. Sistemul a fost furnizat de Webasto, fiind produs în Slovacia. Asamblarea modelului T-Roc Cabriolet se face la uzina Volkswagen de la Osnabruck, Germania, deținută până nu de mult de Karmann. Față de versiunea normală, T-Roc Cabrio este mai greu cu 194 kilograme.
Clienții pot alege versiunea decapotabilă a modelului german în două variante de motorizare: 1.0 TSI cu trei cilindri de 115 CP sau 1.5 TSI de 150 CP. Motorizarea de 1 litru poate fi asociată cu o cutie manuală cu șase trepte, iar cea de 150 CP poate primi și cutie automată DSG cu șapte trepte.
Există două niveluri de echipare: Style și R-Line. Modelul nu poate fi comandat cu tracțiune integrală. Prețul pentru piața din România începe de la 24.700 euro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

1 × three =