Construit cu tehnologia recunoscută a celor de la Toyota, Prius Plug-in Hybrid se adaptează de minune condiţiilor urbane datorită autonomiei în modul „full electric” care vă permite să vă deplasaţi 25 km, în funcţie de câţi consumatori aveţi şi de modul de conducere.
Ideea era ca extinderea autonomiei, faţă de generaţia anterioară Prius, să mai atenueze din fobia utilizării acestuia. Pentru cei care mai întârzie pe la meciuri, noaptea, şi nu vor să fie auziţi de consoarte când se întorc acasă, Prius Plug-in este o armă eficientă de apărare a liniştii conjugale. Pe de altă parte, dacă drumul zilnic acasă-servici şi retur înseamnă cam 20 km, o abatere până la un supermarket amplasat către limitele oraşului ar necesita cu siguranţă o realimentare a bateriei de acumulatori, iar la partea cu locurile destinate acestei operaţiuni încă se mai lucrează la noi. Nu-i nimic, doar pentru asta aveţi sistemul Hybrid Synergy Drive care permite operarea atât în mod termic cât şi electric sau o combinaţie a celor două cu marele avantaj al unei rulări cât se poate de silenţioase. Adică aveţi la dispoziţie un motor de 1,8 litri, pe benzină, care dezvoltă 136 CP şi două motoare electrice care aduc şi ele un aport de aproximativ 82 CP. Puterea este gestionată de o transmisie E-CVT şi care vă duce cu gândul la un sistem de tracţiune integral în funcţie de cum este dispusă aceasta pe cele două punţi.
Sentimentul este destul de straniu atunci când te afli în cabină însă, după ceva timp, descoperi ce înseamnă serenitatea, termen folosit în alte condiţii de către alţi constructori, mai ales când claxoanele celor din trafic te trezesc din reveriile interioare.
Noua Prius PHEV operează automat în modul electric, la pornire, trecând apoi la cel full hybrid odată cu extinderea autonomiei. Pe de altă parte caracteristicile deja cunoscute ale modelului nu cer schimbări în stilul de şofat sau în comportamentul celui de la volan. Nu are de ce. Aşa că, la volan, în cazul efuziunilor gen „happy man” sau ale patimilor hip-hop va trebui să vă gândiţi înainte de apăsarea pedalei de acceleraţie pentru că o să vi se taie brusc macaroana adrenalinei şi riscaţi să treceţi dintr-o extremă agitată în cea în care vă simţiţi mofluzi. Şi totuşi, 11,4 secunde pentru a atinge 100 km/h nu-i chiar atât de trist. De altfel, Prius Plug‑in nu este pentru oameni tumultoşi ci pentru cei care preferă liniştea şi se ghidează după dictonul „festina lente”. Adică poţi parcurge 1200 km cu un plin, fără să fi împins de la spate de timp, mai ales dacă respectaţi regimul „de lucru” cerut de Prius. Oricum ar fi, atât timp cât există motor termic, de câte ori vă supăraţi pe trafic, şi-i daţi talpă, consumul va fi pe măsură abătându-se de la valorile din scripte. La fel se întâmplă şi cu cel electric. Iar după ce vă obişnuiţi rapid cu Prius Plug-in mai trebuie, de fiecare dată când vă urcaţi la volan, să vă începeţi călătoria cu piesa celor de la Depeche Mode, Enjoy the Silence. Desigur, asta dacă vă place…
Date tehnice:
MOTOR: 4 cilindri în linie • 1.798 cmc • 99 CP/5200 rpm • 142 Nm/4000 rpm • Motor electric: 60 kw (81,6 CP) • 207 Nm
MECANICĂ: Cutie automată E-CVT • suspensii: faţă MacPhearson / spate bare de torsiune • frâne: faţă discuri ventilate (254 mm) / spate discuri pline (259 mm)
CAROSERIE: ampatament 2700 mm • capacitate rezervor 45 l • capacitate portbajag 443 l la plafon • lungime 4.480 mm
lăţime 1.745 mm • înălţime 1.490 mm
PERFORMANŢE: viteză maximă 180 km/h • 0-100 km/h 11,4 s • consum mediu 2,1 l /100 km
Drive test realizat de Radu Buhăniţă