Renault Trafic SpaceClass înalță cu o clasă nivelul de spaţiu şi confort oferit pasagerilor. Pachetul opţional de scaune pivotante din rândul doi adaugă un plus de versatilitate în amenajarea spaţiului interior astfel încât condiţiile de călătorie rivalizează cu cele oferite de limuzine sau de mult râvnita clasă business a liniilor aeriene.
Dacă ar fi să caracterizez noul Trafic SpaceClass printr-un singur cuvânt, „impunător” pare să fie cel mai la îndemână: măsoară peste cinci metri lungime şi aproape doi metri înălţime. Datele sunt valabile pentru versiunea cu ampatament de 3.098 mm. Mai există una cu ampatament mărit – 3.498 mm şi o lungime totală de 5.408 mm – care promite şi mai mult răsfăţ. Ansamblul frontal este dominat de grila enormă flancată de blocurile optice în stil C-Shape cu iluminare LED şi de spoilerul masiv vopsit integral în culoarea caroseriei. Privit astfel, Trafic SpaceClass degajă forţă şi rafinament. Treapta de acces în pavilion se află la o înălţime de 430 mm, iar şezutul scaunelor la aproximativ 950 mm. Este greu să nu fii impresionat de privelişte odată instalat la comenzi: spaţiu în exces de jur-împrejur şi o poziţie dominantă asupra străzii şi a celor care bâzâie pe lângă tine în maşinuţele lor mititele. Locurile în care poţi depozita orice ai avea prin buzunare abundă. Şapte dintre ele sunt integrate în planşa de bord, inclusiv torpedoul tip sertar. Două se află în partea superioară, unul în dreptul șoferului şi un altul în zona centrală, ambele cu capac. Ultimul include două porturi USB cu funcţie de încărcare. Telefoanele mai emancipate din punct de vedere tehnic pot fi încărcate wireless dacă sunt așezate într-o alveolă din bord simbolizată ca atare.
Funcţionalitatea este bine argumentată şi în zona rezervată pasagerilor din spate. Aceştia au la dispoziţie, pe montanții C, două suporturi pentru pet-uri de dimensiuni mari și două buzunare cu plasă, foarte practice pentru agende de buzunar sau telefoane. Pe partea opusă ușii culisante a fost amenajat un spaţiu de depozitare generos, dispus pe lungime şi compartimentat. Aceiași montanți oferă și două porturi USB, o priză de 220 V şi maxim 150 W plus una de 12V. Prin urmare, cei maxim cinci pasageri care pot călători aici au la dispoziţie multiple variante de conectare pentru o călătorie cât mai … deconectantă. Un habitaclu atât de generos necesită şi o instalaţie de climatizare pe măsură. Două perechi de aeratoare duble pentru răcire, integrate în plafon deasupra scaunelor din rândurile doi şi trei, plus grile pentru încălzire plasate în podea asigură confortul termic optim indiferent de anotimp. Panoul de comandă al acestei reţele „termice” este încorporat în plafon şi are reglaje separate pentru răcire şi încălzire, fiecare traseu având propriul său sistem de ventilare.
Din postura de şofer încep să înţeleg că nu ocup cel mai râvnit loc din mașină. Adevărații răsfățați sunt cei din spate. Scaunele din rândul doi pot pivota, pot fi pliate, au spătare reglabile şi cotiere pe ambele părţi. Ultimul rând este format din trei locuri semi-independente. Asta înseamnă că toate spătarele sunt reglabile dar două dintre şezuturi fac corp comun. Un singur compromis de la asigurarea unui nivel de confort echivalent pentru cei care vor călători aici: scaunul central nu are cotiere, spre deosebire de cele laterale care au câte o cotieră pe partea dinspre geam. Un aspect deloc de neglijat: toate scaunele din rândurile doi şi trei pot culisa pe întreaga lungime a podelei, cursa fiind delimitată de spătarele scaunelor față şi de rama hayonului. Așadar pot fi fixate inclusiv în zona portbagajului. Rezultă o flexibilitate totală în configurarea dispunerii lor în funcţie de nevoi, preferinţe sau, de ce nu, pretenţii. Posibilitatea de a le extrage transformă SpaceClass dintr-un etalon al confortului într-o veritabilă utilitară, precum Renault Express Van, prezentat în paginile anterioare. Totuşi, ar fi nedrept să mă plâng. Postul de conducere este unul foarte comod şi bine organizat. Faptul că la comenzi răspunde motorul diesel de 170 CP şi 380 Nm adaugă o doză zdravănă de atractivitate. Transmisia automată cu dublu ambreiaj (EDC) are şase trepte şi reuşeşte să imprime o dinamică antrenantă care poate fi ajustată cu ajutorul a trei programe incluse în meniul Drive Mode: Normal, Eco, Performance. Trafic SpaceClass evoluează la drum lung cu dezinvoltura unui turism. Este sprinten, accelerează susţinut, iar nivelul de zgomot este extrem de civilizat. Observaţia se aplică mai ales atunci când goneşti pe autostradă cu 130 km/h. Motorul are nevoie de mai puţin de 2.500 rpm pentru a susţine un asemenea ritm în treapta a şasea. Consumul instantaneu de aproximativ 9-9,5 litri pare mai mult un îndemn să apeşi acceleraţia (loc mai este destul din moment ce turometrul se înroşeşte de la 5.000 rpm…) decât să iei piciorul de pe ea. Dacă însă eşti pus pe economii, viteza de 100 km/h este mult mai atrăgătoare, reduce consumul cu circa trei litri. Frânele se angajează gradual, ceea ce le face uşor de controlat şi de dozat. Direcţia are un răspuns echilibrat care se însumează fericit cu o suspensie care absoarbe cu poftă şocurile la trecerea peste denivelări. Sistemul Easy Link cu ecran de 8 inci include un port USB și permite conexiune Andorid/Apple, iar sistemul de navigaţie are capacitatea de actualizare în timp real a informaţiilor legate de trafic şi poate să facă corecţii de traseu pentru evitarea zonelor critice.
http://www.autotestmagazin.ro/noua-generatie-de-utilitare-usoare-renault/