Toyota Corolla GR: Cum poți să arzi Gazoo

0
273

Mulți spuneau despre Toyota Corolla că este un soi de „sweet vanilla car”, mai ales când se refereau la caroseria hatchback. Însă imaginea a fost compromisă flagrant de cei de la Gazoo Racing transformând pașnicul model într-un „hot hatch” care mușcă din orice fel de drum.

Anvelopele Michelin Pilot Sport 4 235/40 R18, pentru ambele variante, sunt montate pe jante din aliaj, de culoare negru lucios, cu diametrul de 18 inci și patern cu 15 spițe.

Dacă ultima afirmație sună cam plastic atunci trebuie precizat că Toyota Corolla GR va fi disponibilă în două variante: Core Grade, destinată competițiilor de rally, și Circuit Edition. Acum este mai clar? Core Grade va fi disponibil în acest an în culorile alb, negru și roșu supersonic. Va avea un acoperiș în aceeași culoare cu caroseria, un eleron spate negru, fante de evacuare laterale marcate GR-Four și aripi consistent evazate, iar în interior va fi echipată cu scaune sport din material textil cu sigla GR. Circuit Edition va fi disponibilă abia anul viitor.
Totul pentru performanță
Dar, pentru obținerea unui control demn de insigna GR, Corolla a căpătat o caroserie foarte rigidă construită special pe platforma GA-C de la Toyota. Rigiditatea sporită provine din mai multe puncte de sudură pe cadru, destinate în special întăririi îmbinărilor, însă ranforsări suplimentare sunt obținute și prin utilizarea pe scară largă a adezivului structural crescând astfel rigiditatea îmbinărilor între părțile componente. Ce vreți, totul este executat în halele dedicate de la uzina din Motomachi, Japonia, locul de naștere al unor legende precum Lexus LFA și Supra A80, iar acum găzduiește prima linie de producție GR, unde este construit și modelul Yaris.
Dar, ca să-i susțină performanțele pe lângă ușurarea caroseriei, pentru suspensia din față japonezii au folosit un sistem cu lonjeroane, de tip MacPherson, care oferă atât greutate redusă, cât și manevrabilitate fermă, maximizând potențialul de aderență al anvelopelor. Alcătuită din arcuri elicoidale reglate pentru curse, amortizoare și bare stabilizatoare, suspensia față este proiectată să livreze toată puterea motorului către drum și să ofere o capacitate optimă de virare pe toate suprafețele de rulare. Suspensia din spate folosește un sistem multilink, care se potrivește obiectivului sistemului AWD de agilitate și stabilitate maximă.
Mic, dar puternic
Ei, acum ajungem la capitolul „inima” performanțelor care este un motor… în trei cilindri. De fapt este același motor turbo G16E-GTS folosit la GR Yaris căruia i s-a mărit puterea datorită eficienței îmbunătățite a eșapamentului motorului și a unei tobe de eșapament cu trei ieșiri ce reduc presiunea de evacuare și zgomotul exterior. Evident că G16E beneficiază de tehnologiile folosite în competiții care maximizează performanța, inclusiv răcirea pistonului cu jet multiplu de ulei și supape de evacuare cu diametru mare. Are o capacitate 1.618 cmc și dezvoltă o putere maximă de 300 CP împreună cu un cuplu motor maxim de 370 Nm. Dacă vă gândiți că nu însemnă prea mult, Corolla GR se cam uită de sus la noul Subaru WRX reproiectat, cu cei 271 CP ai săi, și îi „ratează” la mustață cei 306 CP scoși de Honda Civic Type-R. Așa că…

În fiecare mod de rulare, echilibrul cuplului se va ajusta automat în funcție de accelerările șoferului, comportamentul vehiculului și condițiile drumului sau ale pistei.


Dar atuul noii GR Corolla este sistemul de tracțiune integrală GR‑FOUR, primul sistem Toyota de acest fel după mai bine de 20 de ani. Realizat pentru raliuri, GR-FOUR este conceput pentru o varietate de condiții, indiferent dacă șoferul dorește să ajusteze performanțele pentru noroi, ploaie ori zăpadă sau doar are chef de o senzație diferită la volan. Cu un comutator rotativ acesta își poate ajusta performanța tracțiunii pe patru roți adaptând comportamentul mașinii la condițiile de rulare. Pentru situațiile de zi cu zi se poate seta o distribuție a cuplului față/spate de 60:40. Pentru o situație sportivă echilibrul se poate schimba în spate, cu o distribuție 30:70 pentru un stil distractiv de condus pe drumuri și circuite întortocheate, iar pentru stabilitate maximă o setare de 50:50 poate fi folosită pentru conducerea rapidă, competitivă pe circuite sau în probe speciale.
Și ca o completare, varianta Circuit Edition este, de asemenea, echipată cu diferențiale cu alunecare limitată Torsen (LSD) față și spate, care oferă performanțe și aderență îmbunătățite în viraje, cu controlul distribuției cuplului pe cele două punți, indiferent dacă volanul este pe partea stângă sau dreaptă.

 

http://www.autotestmagazin.ro/toyota-a-lansat-corolla-cross/

http://www.autotestmagazin.ro/renault-megane-e-tech-electric-este-masina-anului-in-romania-2023/

http://www.autotestmagazin.ro/piata-autoturismelor-noi-din-romania-a-inregistrat-o-crestere-substantiala-cifrele-oficiale/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


sase + = 7