Triumph și Gibson: La răscrucea unor lumi

0
207
Cele două reeditări vor fi folosite de Distinguished Gentleman’s Ride, o organizație care reunește sute de mii de motocicliști, în stil clasic și vintage, din întreaga lume. Scopul este să combată stereotipul adesea negativ la adresa motocicliștilor și să conecteze comunitatea mondială de motociclism prin strângerea de fonduri pentru o cauză importantă pentru fiecare motociclist, indiferent dacă poartă cravată sau eșarfă.

Există întotdeauna măcar un punct de intersecție între două domenii, aparent necompatibile, cum sunt cele ale constructorilor de motociclete și de instrumente muzicale. Pentru englezii de la Triumph și americanii de la Gibson numitorul comun a fost anul 1959.

În fapt, anul 1959 reprezintă un punct de cotitură în evoluția ambelor mărci. Pentru Triumph a însemnat apariția celui mai îndrăgit model al său denumit Bonneville T120, considerat superbike-ul britanic original de atunci, care datorită manevrabilității, stilului, caracterului și individualității sale legendare a devenit un adevărat simbol pentru piloții din întreaga lume.
În cazul renumitului constructor de chitare, Gibson, a fost momentul exploziei Rock’nRoll odată cu ieșirea la rampă a modelului Les Paul Standard din acel an, cel care avea să ajungă „Sfântul Graal” al chitarelor în mâinile unor mari nume precum Jimmy Paige, Duanne Allman, Garry Moore, Joe Perry sau Jeff Beck, din trupe care au devenit adevărați „monștrii rock”: Led Zeppelin, The Allman Brothers Band, Thin Lizzy, Aerosmith, Kiss, Whitesnake etc.

Vechi… dar nou
În prezent cei doi mari constructori își reiterează propriile modele într-o abordare modernă, păstrând patina acelor vremuri, dar personalizate astfel încât designerii să întrepătrundă elementele definitorii ale celor două lumi.
Triumph Bonneville T120 1959 Legends adoptă o schemă de vopsire „custom-made” pentru rezervor care se potrivește cu finisajul Iced Tea Burst al chitarei (degradeul de pe suprafața curbată a corpului acesteia). Elementul central este gâtul (griful) vopsit în Jet Black, cu capătul de grif (headstock-ul) amplasat în partea de sus a rezervorului, conturul acestuia fiind executat manual într-o manieră care demonstrează abilitățile echipei de artizani de la Triumph. În dreapta headstock-ului se află capacul gurii de alimentare pe care este gravat cu laser sigla Gibson. Apoi, înscrisuri cu profil redus „Triumph Gibson 1959 Legends”, din metal aurit electroformat, sunt aplicate pe rezervor, panourile laterale și apărătoarea de noroi din față. Șaua, de asemenea, este personalizată și îmbrăcată în piele naturală maro. A fost concepută să se asorteze cu tocul din piele al chitarei electrice având detalii suplimentare, inclusiv cusături tip diamant pe suprafața de ședere, logoul Triumph brodat, iar pe laterale sunt făcute câte trei suporturi pentru penele de chitară.
Nici capacul alternatorului nu a fost „iertat” și i-au plasat o insignă cu detalii complicate și sigla „Triumph Gibson 1959 Legends”. Și ca totul să fie cât se poate de autentic motocicleta capătă și un certificat personalizat „1959 Legends Editions”, semnat de Nick Bloor, CEO-ul Triumph și Cesar Gueikian, Brand President al Gibson Brands.

Cele două reeditări vor fi folosite de Distinguished Gentleman’s Ride, o organizație care reunește sute de mii de motocicliști, în stil clasic și vintage, din întreaga lume. Scopul este să combată stereotipul adesea negativ la adresa motocicliștilor și să conecteze comunitatea mondială de motociclism prin strângerea de fonduri pentru o cauză importantă pentru fiecare motociclist, indiferent dacă poartă cravată sau eșarfă.

Rock On!
La rândul său, Gibson Les Paul Standard Reissue 1959 Legends se remarcă prin pickguard-ul (plăcuța care protejează chitara de zgârieturile penei) vopsit manual în aceeași culoare Jet Black, cu linii albe longitudinale, care amintesc de aripioarele de răcire ale motorului de la clasicul Bonneville T120. Rămânând tot la corpul chitarei, ramele dozelor sunt vopsite la rândul lor în aceeași culoare cu pickguard-ul, iar pe capacul dozei de lângă cordar (bridge) este gravat cu laser logo-ul Triumph. Pentru cine este interesat de ce tip de doze sunt montate, Gibson a ales Custombucker Alnico III, neecranate, așa cum se făceau acum mai bine de 60 de ani în urmă pentru obținerea sunetului vintage de atunci.
De asemenea, sigla Triumph din metal aurit electroformat, cu profil redus, este aplicată pe capacul de la tija de ranforsare de pe headstock, iar pe spatele corpului chitarei placa comutatorului de doze, finisată manual, prezintă sigla parteneriatului „Triumph Gibson 1959 Legends”, care evocă designul ecusonului capacului alternatorului de la Bonneville T120.

http://www.autotestmagazin.ro/morpho-strat/

http://www.autotestmagazin.ro/jeep-deluxe-wallace-detroit-arta-de-colaps/

http://www.autotestmagazin.ro/andi-constantin-stiu-cine-sunt-si-ce-vreau/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


noua − 1 =