În realitate, s-ar putea să nu vorbim doar de o premieră europeană, ci chiar de una mondială, excluzând China. SUV-ul cu preț accesibil MG ZS a devenit cel mai vândut autovehicul de pe piața spaniolă. Este prima dată când un model chinez domină vânzările într-o altă țară decât cea de origine. Ar trebui să vedem asta ca pe un semn al creșterii influenței mărcilor chineze în Europa?
MG, producătorul auto britanic care aparține, de la începutul acestui secol, grupului chinez SAIC și care se dezvoltă intens pe continentul european, ilustrează perfect succesul noilor mașini provenite din Regatul de Mijloc, cum era denumită China în trecutul mai îndepărtat. La nivel european, marca a înregistrat o creștere semnificativă în ultimii ani, datorită modelului său electric MG4, care are un raport preț-calitate imbatabil în rândul compactelor cu zero emisii.
Premieră europeană în Luna Cadourilor
Dar nu acesta este cel mai de succes model al mărcii, ci unul cu motor termic, SUV-ul compact ZS, în varianta sa pe benzină, care a reușit să devină liderul pieței auto din Spania în luna decembrie 2023. Conform statisticilor oficiale, în această lună, pe piața spaniolă s-au vândut 2.563 de exemplare de MG ZS, depășind Renault Clio (2.360 de unități) și Dacia Sandero (2.289). A contribuit în mod semnificativ la această reușită și prețul de bază al SUV-ului construit în China, fixat la doar 14.690 de euro, mai mic cu câteva mii de euro decât tarifele practicate pentru această mașină în alte țări vest-europene.
MG3 ar putea să facă ravagii
Faptul că ZS a devenit lider de vânzări pe piața spaniolă este un rezultat îngrijorător pentru Dacia. Iar perspectiva mărcii românești se anunță și mai sumbră știind că, marca chino-britanică pregătește lansarea unui nou model de intrare în gamă, a treia generație MG3. Aceasta va fi prezentată la următorul Salon Auto de la Geneva, din februarie 2024. MG3 va fi sub forma unei mașini de oraș de buget redus, echipată cu un grup motopropulsor hibrid. Dacă prețul său va fi în jur de 15.000 de euro, așa cum se estimează, ar putea afecta serios Dacia pe piața europeană. Și ar putea chiar să devină liderul vânzărilor în Spania și în alte țări din Uniunea Europeană la clasa ei!
Vă recomandăm și: