Caterham și RAF au construit o mașină specială unică folosind componente dintr-un elicopter Puma HC2. Este un omagiu adus remarcabilei aeronave la sfârșitul duratei sale operaționale.
Denumită Caterham RAF Seven 360R mașina a fost contruită pentru strângerea de fonduri necesare participanților din forțele armate britanice răniți în teatrele de operațiuni. Mașina va fi expusă pentru prima dată la Marele Premiu al Marii Britanii de Formula 1 din acest weekend.
Implanturi „aeriene”
Operat de Joint Aviation Command (JAC) de la RAF Benson, aeronava Puma HC2, făcută de Eurocopter cu numărul de cod XW232, a intrat în serviciu în 1972 și a participat la teatrele de operațiuni din întreaga lume. Ajuns recent la sfârșitul serviciului operativ, echipele de la Benson și Caterham l-au omagiat printr-un Seven 360R.
Finisajul exterior rămâne exact cel preluat din elicopter, în timp ce panourile rămase au fost vopsite în „NATO Green” pentru asortare. Șasiul mașinii oglindește structura aeronavei de sub suprafața panourilor, fiind finisat în culoarea „Nisip de deșert”.
Panourile de aluminiu din fuzelajul cozii și ușile aeronavei au fost folosite pentru exteriorul lui Seven, precum și pentru peretele interior din spate, în care mânerul de aruncare (degajare) al ușii rămâne la locul său.
Detaliile de la Puma sunt transpuse și în interior. Izolarea fonică capitonată a aeronavei căptușește panourile ușilor, partea superioară a tunelului și formează stratul amortizor pentru scaunele din fibră de carbon. Mai mult, instrucțiunile de evacuare din elicopter au fost păstrate intacte și cusute în spătarele celor două scaune.
Tabloul de bord unic de culoare neagră satinată conține acum întrerupătoarele de calitate militară ale Puma, înlocuindu-le pe cele obișnuite de bord. Caterham 360R are, de asemenea, o secvență de „aprindere” în trei trepte, în stil elicopter, pentru un efect teatral în momentul pornirii, în timp ce ceasul de navigație al aeronavei formează piesa centrală a bordului. Iar partea cea mai tare se află sub capotă, unde cutia de muniții conține acum bateria mașinii.
Un proiect „multirol”
Asamblarea mașinii a fost un efort comun între Caterham și personalul de serviciu de la RAF Benson. Numele tuturor celor implicați în acest proiect sunt prezentate pe capotă.
Elicopterele de sprijin mediu Puma HC2 au fost folosite pentru o varietate de roluri de luptă, inclusiv în deplasarea tactică a trupelor și a echipamentului, precum și pentru extragerea victimelor din prima linie. Au fost, de asemenea, angajate pentru operațiuni umanitare și de ajutor în caz de dezastre.
Despre proiectul comun, caporalul McCreadie a declarat: „A fost o onoare să fiu parte din proiectul Caterham. În calitate de tehnician de aeronave (mecanic), mi-am oferit timpul voluntar pentru demontarea componentelor scoase din funcțiune din Puma pentru Caterham RAF Seven 360. Iar să văd transformarea acestor materiale a fost un lucru fascinant.”
La rândul său, Bob Laishley, CEO al Caterham, a declarat: „Când RAF ne-a abordat în legătură cu acest proiect, am profitat de șansă ca să ne implicăm. În primul rând, pentru că a fost un proces de construcție interesant pentru noi, deoarece este prima dată în istoria noastră când un Seven a fost fabricat din părți reciclate de elicopter. A fost și un adevărat efort de echipă, cu ingineri de la RAF care ne-au sprijinit pe toată durata construcției. Dar, mai important, este grozav de știut că orice încasări din licitație vor merge către cauze incredibil de importante.”
Caterham RAF Seven 360R va mai juca un ultim rol când va fi scos la licitație, prin care proiectul comun dintre Royal Air Force, Caterham, Mission Motorsport și Royal Air Force Benevolent Fund va strânge peste 100.000 de lire sterline, adică 118.000 de euro, dedicați celor care au participat la teatrele de operațiuni dinn lume, fie că au fost transportați sau au făcut parte din personalul auxiliar și de întreținere care au avut legătură cu Puma HC2.
Vă recomandăm și:
Caterham Seven 485, modelul de adio pentru Europa. GALERIE FOTO