Caterham Project V – Coupe electric

0
130

Caterham a făcut marele pas spre elecrificare cu Project V, un concept de coupe complet electric care ar putea intra în producția de serie până la începutul lui 2026.

A fost proiectat ca un veritabil vehicul electric, conceptul fiind creația noului șef al designului, Anthony Jannarelly și transpus în practică de cei de la Italdesign. Așa că Project V este foarte important pentru marca britanică și urmează fundamentala sa filosofie de design minimalist. Adică, la fel ca modelul Seven, coupeul este ușor și simplu. Caterham a vizat o greutate proprie de 1.190 kg pentru o configurație a caroseriei de 2+1 locuri, care va fi atinsă prin utilizarea unui șasiu inovator din fibră de carbon și compozit de aluminiu. Opțional va fi inclusă configurația 2+2 care optimizează intrarea și ieșirea din cabină, oferă mai mult confort pasagerului de pe bancheta din spate și permite o flexibilitate mai mare a modurilor în care un potențial proprietar poate folosi mașina. În centrul interiorului se află un sistem de infotainment simplu, axat pe șofer, cu interfață gen smartphone, iar un grup digital de instrumente este folosit pentru afișarea informațiilor cheie. Cel de la volan poate alege între modurile de condus Normal, Sport și Sprint care reglează inteligent accelerația și direcția pentru diferite condiții de rulare.

Dinamica „sună” bine

Proiect V este echipat cu un grup motopropulsor electric a cărui baterie alimentează un singur motor de 200 kW (272 CP) montat pe puntea spate. La rândul său, pachetul de baterii litiu-ion USOC, de 55 kWh, cu management termic avansat se poate reîncărca de la 20 la 80% în doar 15 minute folosind un încărcător rapid de 150 kW DC.

Conceptul dispune de suspensie dublu braț pentru ambele punți, cu geometria complet reglabilă, servodirecție asistată electric. Este echipat cu anvelope Michelin Pilot Sport 4S (19” față și 20” spate) și discuri de frână cu etriere de înaltă performanță.

La partea dinamică Project V nu stă deloc rău; accelerează până la 100 km/h în mai puțin de 4,5 secunde, atinge o viteză maximă estimată de 230 km/h și oferă o autonomie WLTP țintă de 400 km.

La dezvăluirea conceptului, Bob Laishley, CEO al Caterham Cars Ltd. și COO al noului înființat Caterham EVo, a declarat: „Proiectul V nu apare în locul lui Seven, este complementar cu acesta și credem că păstrând valorile de bază Caterham va atrage, pe lângă baza noastră de clienți deja existentă, și noi fani către brand. Folosind un stil de caroserie coupé mai practic și exploatând avantajele ambalajului unui vehicul electric, aceasta este o mașină care funcționează la fel de bine pentru excursii, shoping sau mers la școală, ca și pentru sprinturile de duminică dimineață. (…) Proiectul V ne îndeplinește ambiția de a crește în mod durabil compania și de a explora electrificarea simultan. Sub rezerva următoarelor faze de dezvoltare și capacități tehnice, Proiectul V ar putea fi introdus pe piață spre sfârșitul lui 2025 sau începutul lui 2026, cu un preț țintă pornind de la mai puțin de 80.000 de lire sterline.” Adică sub 93560 euro.

Caterham Super Seven 1600 readuce pe stradă strălucirea anilor ‘70

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


− unu = 1