Bugatti W16 Mistral – Teste finale

0
2517

Bugatti W16 Mistral este primul model open-top din epoca modernă a constructorului francez care va duce cu sine cântecul de lebădă al aclamatului motor W16 al mărcii.

„Sufletul” unui Mistral, în cazul de față cel ce își are originea la Molsheim și nu vântul puternic care bate dinspre nordul Hexagonului, îl reprezintă renumitul motor W16 al constructorului francez, ultimul din categoria sa. Este montat pe o caroserie o monococă complet reproiectată pentru noile cerințe aerodinamice minuțios perfecționate. Ideea este că fuzionarea acestor elemente trebuie să ofere performanțe de vârf, o excelență acustică și lux suprem, totul la o viteză maximă de peste 420 km/h. Practic este vorba despre un act de echilibru extrem, după cum îl categorisesc oficialii.

Considerente tehnice

Inginerii nu au omis nimic în dezvoltarea celui mai bun roadster Bugatti, iar în a doua jumătate a anului 2024, Mistral W16 a intrat în faza finală de evaluare.

Testele stricte de impact deja întreprinse cu succes au asigurat capacitatea lui Mistral de protejare a ocupanților în cazul unei coliziuni. O altă fază esențială a avut în vedere integrarea noii caroserii monococă în design. În fapt testele reprezintă o condiție vitală în obținerea omologării pentru diferite piețe, inclusiv America de Nord și Europa, aceste teste respectând standardele internaționale de siguranță din zonele respective.

Până acum s-a finalizat evaluarea aerodinamică, iar transmisia a fost pusă la punct pe standul dinamometric, Bugatti asigurându-se astfel că sunt îndeplinite condițiile pentru performanțele așteptate. În ultima etapă francezii își supun prototipurile Mistral unor succesiuni de teste pentru analizarea performanțelor în diferite condiții de conducere. Aceste teste vizează siguranța, emisiile, rezistența și capacitatea de condus.

La ora actuală prototipul 2 a parcurs deja o distanță impresionantă de 32.000 km, arătându-și capacitățile de adaptabilitate și durabilitate. Aceste teste rutiere au condus W16 Mistral prin diverse terenuri, de la altitudini mari de la munte, la nivelul mării și chiar prin condiții de trafic intens. Privind în perspectivă, Bugatti va depăși și mai mult limitele adăugând încă 5.000 de kilometri, pe pistă de data aceasta. Este un regim riguros cu care Bugatti va acumula un total de 40.000 km doar pe acest vehicul, o cifră neatinsă încă de majoritatea mașinilor posesorilor de modele Bugatti din zilele noastre.

Viteza, ultima frontieră

Unul dintre cele mai așteptate momente ale acestui proces final de testare este verificarea vitezei maxime a lui Mistral. Însă acest lucru se va întâmpla doar după ce inginerii vor găsi o modalitate potrivită care să-i permită Mistralului să atingă în siguranță peste 420 km/h. În ciuda acestui fapt, marca este încrezătoare că Mistralul va doborî recorduri și va depăși orice așteptări.

„Plănuim să rulăm testul final de mare viteză pe una dintre puținele piste din lume care ne permit să rulăm testul în condiții de siguranță. În momentul în care vom avea acces la pista respectivă, atingerea vitezei maxime nu va mai fi o problemă” a spus Emilio Scervo, CTO Bugatti RIMAC.

Și cum Mistral se apropie cu pași mari de finalul călătoriilor sale de testare, producția celui mai aerodinamic și emoționant roadster Bugatti de până acum este de așteptat să înceapă la fabrica de la Molsheim la sfârșitul acestui an.

Vă recomandăm și: 

Jimenez Novia, înaintea lui Bugatti Veyron

Noul Bugatti Tourbillon: 1.800 cai putere și preț de 3,7 milioane euro

Baby Bugatti electric

 

 

 

 

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


doi − 1 =