Noul Bugatti Tourbillon: 1.800 cai putere și preț de 3,7 milioane euro

0
1271
Noul Bugatti Tourbillon/Sursa FOTO: Bugatti

Noul Bugatti Tourbillon este urmașul direct al lui Chiron. Cea mai mare noutate o găsim sub capotă unde motorul W16 ajutat de 4 turbocompresoare este acum înlocuit de o unitate V16 asistată de 3 motoare electrice.

Noul Bugatti Tourbillon, urmașul celebrului model Chiron

Specialiștii sunt convinși că Bugatti intră într-o nouă eră odată cu lansarea lui Tourbillon. Vorbim aici despre un hibrid axat pe performanța pură, dar care este și mai ușor, mai puternic și mult mai rapid decât predecesorul său.

În lucru este cert: nu există posibilitatea unei confuzii. Tourbillon va fi ușor de recunoscut ca fiind un Bugatti pentru că designul este o evoluție naturală a ceea ce am văzut pe Chiron: proporțiile au fost alungite, iar elemente precum ușile care se deschid în sus conferă mașinii o notă dramatică.

Partea frontală este mai alungită, amintindu-ne de Mistral, în timp ce în partea din spate putem observa banda LED ce se mulează pe conturul mașinii. Piesa de rezistență este difuzorul uriaș, care generează „efectul de sol” menit să mențină mașina lipită de asfalt la viteze mari, așa cum putem vedea pe noile monoposturi de Formula 1, conform site-ului oficial.

Interiorul noului hypercar Bugatti este spectaculos și respectă tradiția pentru că postul șoferului este clar delimitat de zona pasagerului. Interesant este faptul că cei care s-au ocupat de design au decis să folosească ceasuri analogice, asta în timp ce producători auto celebri se înghesuie să folosească unele digitale.

Este adevărat că în momentul în care mașina merge în marșarier, imaginile camerei din spate sunt afișate pe un ecran care apare pe bord. Acesta poate fi acționat și prin apăsarea unui buton, în cazul în care se dorește conectarea telefonului la Apple CarPlay. Dacă nu este nevoie de el, acesta se retrage în bord.

Ce „îl mână la luptă” pe Bugatti Tourbillon

La baza noului propulsor hibrid stă un motor V16 natural aspirat proiectat de Cosworth, care se poate tura până la 9.000 RPM. Doar motorul pe benzină produce 1.000 CP, fiind ajutat de trei motoare electrice.

Motorul V16 de 8,3 litri este ajutat de trei motoare electrice, dintre care două sunt montate pe puntea față pentru a oferi un plus la tracțiunea integrală. De asemenea, bateria de 25 kWh este suficientă pentru ca Tourbillon să se poată deplasa pe distanțe de până la 60 de kilometri în modul pur electric.

Aceste motoare oferă o putere de 1.800 CP, iar mașina ajunge la prima sută de kilometri în două secunde. Iar lucrurile rămân la fel de spectaculoase și în continuare de vreme ce Tourbillon poate atinge 300 km/h în mai puțin de zece secunde și are nevoie de mai puțin de 25 de secunde ca atingă 400 km/h.

Viteza maximă este 380 km/h, dar aceasta poate fi deblocată, iar acul turometrului poate ajunge până 445 km/h.

Cât costă Bugatti Tourbillon

Bugatti a anunțat că vor exista doar 250 de exemplare de Tourbillon și că toate au fost deja vândute. Asta în condițiile în care au fost fabricate 500 de exemplare. Producția va începe în anul 2026, iar un exemplar va costa 3,8 milioane de euro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


cinci − 2 =