Xpeng vrea să producă automobile electrice în Europa: strategie pentru a „dribla” taxele

0
539
Sursa FOTO: xpeng.com

Producătorul chinez Xpeng caută soluții pentru a scăpa de plata taxelor vamale din Europa și are în plan să deschidă o fabrică în Uniunea Europeană. Vestea a fost confirmată de directorul general al companiei asiatice, care se află în parteneriat cu Volkswagen AG.

Xpeng caută variante pentru a construi o fabrică în Uniunea Europeană

Directorul general al companiei Xpeng, He Xiaopeng, a declarat, potrivit Bloomberg, că se caută în acest moment o soluție pentru o investiție în Europa. Locația ideală este cea în care se îndeplinesc două condiții esențiale: riscuri reduse și forță de muncă disponibilă. Primul pas ar fi construcția unui centru de date de mari dimensiuni în Europa, esențial pentru a sprijini capabilitățile avansate de conducere autonomă ale vehiculelor sale.

Sursa citată susține că strategia Xpeng, de a produce în Europa, este un fapt un răspuns la tarifele vamale crescute impuse de Comisia Europeană asupra automobilelor electrice importate din China. Acestea pot ajunge chiar și la 36,3%. Este vorba despre o măsură care să sprijine industria auto europeană de competiția asiatică, considerată susținută prin subvenții de stat. Xpeng, dar și alți producători chinezi precum BYD, Chery și Zeekr, își intensifică eforturile pentru a produce vehicule direct în Europa, reducând astfel impactul acestor tarife.

Xpeng, cifre modeste în primele șase luni ale anului 2024

Xpeng a livrat aproximativ 50.000 de vehicule în primele șase luni ale acestui an, un număr semnificativ mai mic comparativ cu liderii pieței chineze, precum BYD. Este adevărat că parteneriatul strategic cu Volkswagen a adus beneficii substanțiale companiei, inclusiv o îmbunătățire a marjei operaționale. Aceasta a crescut la 14% în al doilea trimestru din 2024, față de -3,9% în aceeași perioadă a anului trecut.

Tarifele vamale propuse de UE trebuie aprobate de majoritatea celor 27 de state membre până la sfârșitul lunii octombrie 2024 și, dacă sunt adoptate, vor rămâne în vigoare pentru următorii cinci ani. În acest context, exporturile de vehicule electrice chineze către Europa au început să scadă semnificativ, o tendință care ar putea continua dacă tarifele vor fi implementate.

China s-a opus ferm acestor tarife, argumentând că nu există dovezi suficiente care să susțină acuzațiile UE privind prejudiciul adus industriei auto europene.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


− opt = 1