Land Rover avansează cu testarea viitorului model Range Rover Electric și publică o serie de imagini din timpul testelor din deșert la temperaturi de peste 50 grade Celsius.
Britanicii de la Land Rover vor lansa în curând o varianta complet electrică a modelului Range Rover. Acesta se află în fază de testare, fiind supus celor mai extreme condiții de pe glob.
La începutul anului, modelul electric a fost testat la temperaturi negative în zona Cercului Arctic unde a experimentat temperaturi de -40 grade Celsius. Testele au fost efectuate pe lacurile înghețate din Suedia.
De la -40 la +50 grade Celsius
Acum, britanicii au publicat o serie de imagini cu modelul Range Rover Electric în deșertul din Emiratele Arabe Unite, unde a trecut prin teste la temperaturi de peste 50 grade Celsius și în condiții de umiditate de 90%.
Thomas Müller, Director Executiv Product Engineering, a declarat: „Un climat cald este unul dintre cele mai provocatoare pentru orice vehicul electric cu baterie, din cauza necesității de a răci habitaclul și de a optimiza performanța bateriei în același timp. Provocarea suplimentară de a conduce pe nisip necesită un cuplu controlat la viteză redusă, astfel încât sistemele noastre special dezvoltate de control al tracțiunii și management termic lucrează în armonie pentru a asigura o livrare constantă a puterii.
Testele noastre au arătat că, în acest climat, conducând în mod repetat echivalentul a 100 de metri în pantă pe nisip fin, Range Rover Electric egalează performanța omologilor săi cu motoare cu ardere internă; în unele cazuri, chiar le depășește – datorită introducerii acestor caracteristici noi.”
Range Rover Electric folosește platforma Modular Longitudinal Architecture (MLA) cu arhitectură la 800V, iar lansarea comercială va avea loc în 2025. Marca britanică nu a comunicat detalii tehnice despre noul model electric.
Vă recomandăm și:
În fiecare an și la fiecare facelift apare câte un film de prezentare al lui Land Rover, în care ni se arată ce mașini extraordinare produc ei, conduse în cele mai dure condiții de pe glob, bla, bla, bla. Dar nu știu cum se face că atunci când le conduci în cele mai bune condiții, doar pe asfalt curat, fără gropițe și fără prăfuleț, ele se cam strică! Dovada? Clasamentul anual al fiabilității, JD Power ( USA) în care Land Rover este întotdeauna la coadă , în 2024, este pe locul 28 din 30 , adică aproape cel mai prost! Iar asta se repetă an de an, au fost ani în care era chiar pe ultimul loc, acum a mai urcat două locuri! Dacă ar fi făcut parte din categoria mașinilor ieftine, gen Fiat, ș.a. aș fi înțeles, dar ele sunt mașini extrem de scumpe, unde cumpărătorul are pretenții ridicate și în legătură cu fiabilitatea nu doar cu luxul !