Bugatti Tourbillon – Noua eră a hipercarurilor

0
702

Despre Bugatti Tourbillon, constructorul francez susține că este o adevărată capodopera și un precursor al unei noi ere a mașinilor hipersport. Însă ce-l face cu adevărat deosebit este platforma sa complet nouă.

Pentru un demn succesor al lui Chiron, dar care să deschidă o nouă perspectivă a mărcii de la Molsheim, a însemnat ca totul să înceapă de la zero. Așa că pentru echipa de proiectare a Tourbillon regândirea fiecărui element al mașinii nu a fost o necesitate, ci mai degrabă o oportunitate. Iar platforma complet nouă a permis integrarea sistemului de propul­sie și toate celelalte caracteristici tehnice ale acestuia în cel mai optim mod.

Unul dintre cele mai inovatoare aspecte ale lui Tourbillon, este grupul motopropulsor care combină un nou motor de 8,3 litri, un V16 aspirat natural de data aceasta în loc de binecunos­cutul W16, și trei motoare electrice ce reprezintă o excelență a ingineriei și a proiectării.

Elementul central al noii platforme este bateria în formă de T, care permite furnizarea celor 800 CP ai tracțiunii electrice și este integrată ca parte structurală a caroseriei monococă. Poziționată la mijloc pentru obținerea unui centru de greutate perfect echilibrat, unitatea de baterie de 24 kWh permite o autonomie de peste 60 km în modul pur electric. Această nouă arhitectură oferă, de asemenea, o poziție fixă ​​de așezare a șoferului cu platforme mobile pentru pedale și volan, reducând atât înălțimea, cât și greutatea lui Tourbillon.

Apoi, în partea frontală a mașinii, cinci din cele opt radiatoare sunt poziționate strategic. Două radia­toa­re de pe exterior canalizează aerul direct către motor, iar cele din centru direcțio­nea­ză fluxul de aer de la grila emblematică în formă de potcoavă a lui Bugatti pentru răcirea cu maximă eficiență a ca­bi­nei și componentelor electrice.

În spatele portbagajului, axa electrică integrează două motoare electrice de 250 kW. Configurația nu numai că oferă o capacitate completă de tracțiu­ne integrală, dar permite și vectorizarea cuplului, îmbunătățind consistent performanțele și manevrabilitatea prin devierea cuplului către oricare dintre roțile din față, după cum este necesar.

Trecând la puntea spate, V16-ul cu aspirație naturală, care dezvoltă 1000 CP, este asociat cu un al treilea motor ele­ctric din spate. Lungimea mare a unității termice a cerut inginerilor Bugatti să folosească o nouă abordare a caroseriei, care a adus motorul mai aproape de șofer. Prin mu­tarea rezervoarelor de combustibil în lateral, marca a reușit să țină sub control ampata­mentul și lungimea mașinii hipersport, maximizând în același timp spațiul interior. Structura de impact integrată în difuzorul uriaș oferă o optimizare suplimentară a greutății, evitând necesitatea unui fascicul spate complet.

„De ceea ce sunt cel mai mândru este modul în care designul general al mașinii se simte ca lucrul unei singure mâini. Deși au fost implicați mulți colaboratori talentați, Tourbillon se simte ca un produs complet și holistic. Doar privindu-l, poți simți că nu este doar o colecție de piese arun­ca­te împreună; pornind de la zero ne-a permis să creăm ceva coerent și atent considerat, ca și cum ar fi fost creat de o singură viziune, un Bugatti cu adevărat incomparabil”, a declarat Emilio Scervo, CTO Bugatti RIMAC.

Vă recomandăm și:

Bugatti W16 Mistral, cea mai rapidă decapotabilă din lume. FOTO&VIDEO

Bugatti W16 Mistral – Teste finale

Jimenez Novia, înaintea lui Bugatti Veyron

Bugatti EB110: Primul supercar

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


7 + = doisprezece