Moment important pentru industria auto din România. Uzina Ford din Craiova a livrat primele modele complet electrice de serie. La acest eveniment a fost prezent și premierul Marcel Ciolacu.
Puma Gen-E, E-Transit și E-Tourneo Courier, primele mașini electrice de serie livrate de fabrica din România
Ford Otosan a început livrarea versiunilor electrice Puma Gen-E, E-Transit și E-Tourneo Courier. Totul a fost posibil după o investiție de aproape jumătate de miliard de euro în modificarea și modernizarea facilităților de producție. Reprezentanții Ford Otosan consideră uzina din Craiova un reper în industria auto europeană, datorită versatilității sale remarcabile.
Aceasta poate asambla atât autoturisme, cât și vehicule comerciale, indiferent de tipul de propulsie – termic sau electric – utilizând aceleași linii de producție. Tot aici se află și o linie nouă de asamblare a bateriilor, dezvoltată de la zero în ultimii doi ani.
„Evenimentul de astăzi subliniază angajamentul Ford Otosan față de inovație, electrificare și excelență în producție. Capacitatea noastră de a produce șase versiuni diferite de vehicule în aceeași unitate demonstrează nu doar flexibilitatea, ci și dedicarea noastră pentru a face mobilitatea electrică mai accesibilă unui public larg,” a declarat Güven Özyurt, Director General Ford Otosan.
În prezent, Ford Otosan România produce atât versiuni pe combustie, cât și electrice pentru modelele Ford Transit Courier, Tourneo Courier și Puma, precum și motorul 1.0 EcoBoost. Cu peste 6600 de angajați, uzina din Craiova funcționează în regim de trei schimburi, atât pentru producția de vehicule, cât și pentru fabricația de motoare.
Mic istoric al automobilului electric
Primele mașini electrice de serie au fost fabricate de mai mulți producători la începutul secolului XX, însă prima companie care a produs în masă automobile electrice a fost Baker Electric din SUA, începând cu anul 1899.
În epoca modernă, prima mașină electrică de serie produsă la scară largă a fost General Motors EV1, lansată în 1996. Compania a renunțat la acest plan din cauza costurilor ridicate, peste 80.000 USD, per unitate, dar și pentru că bateriile nu ofereau decât o autonomie de aproape 150 de kilometri. Adăugăm aici și lipsa unei infrastructuri de încărcare.
În anul 2003, GM a rechemat toate EV1-urile și le-a distrus, fapt care a stârnit controverse, documentate în filmul „Who Killed the Electric Car?”. Compania a revenit pe piața EV odată cu Chevrolet Bolt în 2016, dar se află mult în spatele competitorilor.