Bugatti Tourbillon – Dichisuri tehnice

0
4149

Povestea lui Tourbillon se referă la inginerie, la o arhitectură și o aerodinamică atent gândite unde fiecare element joacă un rol în atingerea performanțelor sale de excepție.

Fiecare Bugatti reprezintă o compoziție atent echilibrată, în care designul, performanța și inovația sunt coordonate meticulos.

Soluții deștepte

Proiectarea Tourbillonului a reprezentat o schimbare dramatică pentru că noul motor V16, mai lung și mai îngust decât precedentul W16, este montat în unghi. Această schimbare, deși subtilă ca aspect, are un impact profund, permițând inginerilor să creeze tuneluri Venturi extrem de lungi pentru difuzorul aerodinamic, care începe sub cabină și se extinde aproape până la jumătatea lungimii vehiculului.

„Când dezvolți o mașină, mai ales de la zero, nu poți niciodată să privești o singură componentă individual fără a lua în considerare întregul context al mașinii.” – Mate Rimac, CEO BUGATTI RIMAC

Aceste tuneluri sunt cruciale pentru eficiența aerodinamică a mașinii, deoarece generează o forță de apăsare semnificativă de sub mașină, în loc să se bazeze pe aripa de deasupra. Această abordare oferă mai multă forță de apăsare cu mai puțină rezistență la înaintare, permițând Tourbillon-ului să atingă viteza maximă fără să „deschidă” aripa din spate.

Difuzorul masiv este posibil doar datorită unei configurații inovatoare a sistemului de propulsie. Cutia de viteze, plasată în mod tradițional în fața motorului, se află acum în spatele acestuia. Puntea față este alimentată independent de motoare electrice duble, ceea ce înseamnă că nu există nicio conexiune fizică, mecanică între motor și roțile față. Între motoarele față și spate se află o baterie compactă, permițând o configurație mai eficientă și o distribuție optimă a greutății.

Această reproiectare a permis, de asemenea, o reducere a suprafeței frontale, un lucru esențial pen­tru o hipermașină care își propunea să depășească standardele de viteză ale lui Chiron.

Detalii tehnice

Aerodinamica, termodinamica și structura converg în partea din față, unde potcoava iconică Bugatti este mai mult decât un simplu motiv de design. Servește ca o interfață pentru răcire. Chiar și în forma sa goală, fără caroserie, potcoava Bugatti rămâne. Aerul curge de la grilă, tre­când de portbagaj, răcind puntea electrică față, bateria și sistemul de frânare. La stânga și la dreapta grilei se află sistemul de răcire pentru motorul cu ardere internă.

„Oamenii uită uneori că rezistența dinamică totală a unei mașini este coeficientul de rezistență înmulțit cu aria frontală. Așadar, este foarte important să se reducă aria frontală, mai ales pentru o hipermașină care merge la vitezele pe care le atingem noi.” – Mate Rimac, CEO BUGATTI RIMAC

Partea din spate a hipermașinii exemplifică filosofia de integrare a Bugatti. În timp ce majoritatea vehiculelor folosesc o bară de protecție solidă, difuzorul spate al Tourbillon-ului încorporează do­uă structuri metalice de ultimă generație. Sunt imprimate 3D și proiectate pentru absorbirea energiei de impact.

Un alt detaliu distinctiv al ambalajului Tourbillon este designul suspensiei, care prezintă compo­nen­te profilate aerodinamic expuse parțial fluxului de aer pentru a susținerea eficienței ae­rodinamice. Componentele tradiționale ar perturba fluxul de aer, dar utilizarea de către Bugatti a imprimării 3D și a optimizării designului bazat pe inteligență artificială permite brațe triunghiu­la­re puternice, dar aerodinamice.

Software-ul și inteligența artificială optimizează forma pieselor Bugatti. În cazul Tourbillon, ingi­ne­rilor le-a permis să îndepărteze materialul atom cu atom, lăsând doar ceea ce este absolut ne­cesar. În domenii precum componentele superioare ale suspensiei, acest lucru are ca rezultat microstructuri organice proiectate pentru rezistență maximă și greutate minimă.

„Bugatti Tourbillon se concentrează atât pe componentele individuale, cât și pe modul în care acestea lucrează împreună pentru îmbunătățirea mașinii în ansamblu referitor la greutate, spațiul de depozitare, eficiența aerodinamică, forța de apăsare și performanța. Nu a fost o sarcină ușoară pentru echipă, dar rezultatul este remarcabil.” – Mate Rimac, CEO BUGATTI RIMAC

Vă recomandăm și: 

Jimenez Novia, înaintea lui Bugatti Veyron

Noul Bugatti Tourbillon: 1.800 cai putere și preț de 3,7 milioane euro

Bugatti EB110: Primul supercar

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

three × 4 =