Noul crossover electric Mitsubishi Eclipse Cross aduce un design propriu, autonomie de peste 600 km și tehnologii moderne, fiind produs la uzina din Douai.
Un model cu identitate proprie
Mitsubishi Eclipse Cross se prezintă ca un SUV compact electric, construit pe baza tehnică a Renault Scénic E-Tech, dar cu un design distinct. Producătorul auto japonez a reușit să ofere un stil diferit, evitând asemănările directe cu modelul francez.
Design frontal cu Dynamic Shield
Partea din față adoptă limbajul de design „Dynamic Shield”, specific mărcii. Capota a primit o ștanțare proprie, un detaliu rar și costisitor, iar grila plină are un motiv inspirat de conceptul DST din 2024. Optica farurilor subțire și semnătura luminoasă originală îi oferă personalitate proprie.
Profil și detalii rafinate
Privit lateral, Eclipse Cross prezintă diferențe clare față de Scénic. Montantul C este marcat de elemente negre și cromate, iar linia laterală este accentuată de un ornament cromat robust la baza ferestrelor. Modificările dau impresia unui hayon mai vertical, fără a compromite proporțiile.
Spate reinterpretat
Partea posterioară este pusă în valoare de un bandou negru lucios ce unește stopurile. Bara de protecție are o formă specifică Mitsubishi, iar inserțiile orizontale roșii adaugă un caracter sportiv, inspirat de modele premium europene.
Interior digital și funcțional
Habitaclul preia în mare măsură arhitectura Scénic-ului, însă cu sigla Mitsubishi pe volan. Consola centrală găzduiește un ecran tactil de 10,4 inci cu sistem Google integrat, iar în fața șoferului se află o instrumentație digitală de 12,3”. Comenzile fizice pentru climatizare și scurtăturile pentru dezactivarea anumitor sisteme de asistență sporesc ergonomia.
Spațiu pentru pasageri
Cu un ampatament de 2,78 metri, mai mare decât generația precedentă, Mitsubishi Eclipse Cross promite un confort sporit pentru pasagerii din spate. Suprafețele vitrate generoase și posibilitatea unui acoperiș panoramic din sticlă contribuie la o atmosferă luminoasă și relaxantă.
Portbagaj echilibrat
Volumul portbagajului variază între 478 și 1.670 litri, identic cu cel al lui Scénic E-Tech. Nu există un planșeu mobil, iar la rabatarea spătarelor se creează o treaptă, însă capacitatea totală se dovedește generoasă pentru un SUV compact electric.
Dimensiuni ajustate
Noua generație Eclipse Cross măsoară 4,47 metri lungime, fiind mai scurtă decât predecesorul PHEV (4,55 m). În schimb, spațiul interior este mai bine valorificat, iar proporțiile mai compacte îi conferă agilitate în mediul urban.
Motor electric de 220 CP
La debut, Mitsubishi Eclipse Cross va fi propulsat de un motor electric de 220 cai-putere și cuplu de 300 Nm. Resursele de putere sunt livrate integral către puntea față, oferind performanțe adaptate segmentului. Ulterior, gama va fi completată de o versiune mai accesibilă de 170 CP, reproducând oferta din gama Renault Scénic E-Tech.
Baterii și autonomie
Modelul japonez va fi echipat cu un pachet de baterii de 87 kWh capacitate utilă, care promite o autonomie de peste 600 km, conform estimărilor Mitsubishi, înainte de testarea WLTP. În 2026 va apărea și o versiune cu acumulatori de 60 kWh, destinată clienților care nu au nevoie să parcurgă distanțe foarte mari. Această variantă va oferi o autonomie de circa 430 km, respectiv 300 km, dacă se rulează doar pe autostradă.
Încărcare și garanție
Sistemul de încărcare acceptă puteri de până la 150 kW în curent continuu. Producătorul oferă o garanție de cinci ani sau 100.000 km, extensibilă la opt ani și 160.000 km, pentru clienții care vor face reviziile mașinii doar în rețeaua oficială Mitsubishi.
Producție europeană
Mitsubishi Eclipse Cross va fi produs la uzina Renault din Douai (Franța), alături de Scénic E-Tech. Startul producției este programat pentru ultimul trimestru din 2025, cu livrările către clienți la scurt timp după aceea. Prețul de bază pentru noul crossover japonez nu au fost comunicate, până acum.
Vă recomandăm și:



