Honda Micro EV Concept, microcar electric-alternativă la trotinetă

0
1732

La standul Honda, în cadrul salonului Tokyo Mobility Show 2025, a captat atenția Micro EV Concept, o propunere de microcar electric, care combină formatul ultra-urban cu un stil simpatic, redus la esență.

Design fun, proporții ultracompacte

Honda Micro EV Concept adoptă proporţii foarte compacte, similar unui quadriciclu electric, dar cu format de mașină cu două locuri şi tot atâtea portiere. Acest prototip se apropie ca gabarit de modelele Citroën Ami şi Fiat Topolino (2,41 m lungime), care se bucură de un oarecare succes pe câteva piețe vest-europene. Roțile sunt plasate la cele patru colţuri ale caroseriei lui Micro EV Concept, ceea ce îi conferă stabilitate și un aer simpatic, chiar distractiv, dar fără a părea o jucărie. Faţa-emoji evocă vehicule micro clasice, precum istoricul triciclu BMW Isetta, care a salvat marca bavareză de la faliment în anii ‘50, sau Peel P50, ceea ce adaugă un plus de farmec şi subliniază designul urban fun.

Model de referință pentru Honda

Japan Mobility Show 2025 (fostul salon auto Tokyo Motor Show) are loc între 29 octombrie şi 9 noiembrie 2025, iar Honda a pregătit pentru acest eveniment o gamă amplă de produse şi concepte, de la motociclete electrice la autovehicule pentru mobilitate urbană, iar Micro EV Concept apare ca un element important în acest mix. Prezentarea oficială emisă de Honda identifică prototipul drept „reference exhibit” (exponat de referinţă), un studiu de design ce explorează ideea de mobilitate electrică în format foarte mic, totuși, fără a fi precizată intenția de a fi introdus în producţie.

Șanse de viitor?

Până în acest moment, Honda nu a comunicat detalii tehnice (motor, baterie, autonomie) pentru Micro EV Concept. În Japonia, sectorul automobilelor ultra-mici, kei cars, este foarte competitiv, cu preţuri de bază ce pornesc de la echivalentul a aproximativ 7 000 de euro, ceea ce ridică provocări pentru plasarea pe piaţă a unor echivalente electrice la costuri competitive. Pe de altă parte, relativul succes al unor modele europene tip micro-EV (Citroen Ami, Fiat Topolino) oferă indicii că exista potenţial în pieţe urbane dense pentru un astfel de vehicul. Din acest motiv, chiar dacă momentan nu există plan concret pentru producţie, conceptul japonez merită urmărit.

De ce ar putea reprezenta o soluție pentru aglomerările urbane

Formatul ales – două locuri, dimensiuni minimale, design atractiv – ar putea capta prim-planul ca alternativă la maşinile convenţionale în centrele oraşelor. Jurnaliștii japonezi vorbesc despre Honda Micro EV Concept ca despre o mașină care poate acoperi „ultimul kilometru”, după tren, metrou sau transport public.

Designul său pare adaptat integrării în stilul de viaţă al oraşelor moderne: acces rapid, spațiu de parcare redus, manevrabilitate crescută. Totuşi, fără date oficiale privind autonomia sau infrastructura necesare, Honda Micro EV Concept rămâne doar o ipoteză de lucru, cu o viabilitate comercială de evaluat, dar puțin probabilă.

Vă recomandăm și:

Caselani Type-Ami: conversie retro pentru cvadriciclul Citroen Ami

TEST: Citroen AMI – Exclusiv urban

Fiat Topolino și Mickey Mouse

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

thirteen − nine =