Mercedes a construit un exemplar unic de Unimog de lux care pare prea sofisticat pentru această planetă. Legendarul camion capabil să străbată mlaștini și hârtoape împlinește 80 de ani și își marchează aniversarea printr-o versiune luxoasă și prin adăugarea a doi cilindri suplimentari.
Unimog celebrează opt decenii de existență cu o transformare spectaculoasă, concepută pentru a face față oricărui tip de teren. Mașina demonstrativă primește un motor cu șase cilindri, materiale premium și iluminare cu LED-uri, iar proprietarul mărcii, Mercedes-Benz, va testa acest concept împreună cu clienții înainte de a decide o eventuală direcție de producție.
Un vehicul utilitar legendar intră pe teritoriu necunoscut
Puternicul Unimog al celor de la Mercedes împlinește 80 de ani în această lună, iar pentru a sărbători, marca germană duce mastodontul utilitar într-o zonă complet nouă. Lucrând împreună cu Hellgeth Engineering, a fost creat un autovehicul demonstrativ, care adaugă o doză serioasă de lux unui instrument celebru pentru robustețea sa extremă.
Acest exemplar unic combină ingineria clasică „merge oriunde” a lui Unimog cu materiale premium și un stil strident, menit să mpresioneze atât pe trasee noroioase, cât și în fața hotelurilor exclusiviste. Sub aspectul sofisticat se ascunde în continuare un Unimog U 4023, cu axe portal, șasiu flexibil și diferențiale blocabile pe toate axele.
Motor nou și performanțe păstrate intacte pentru acest Unimog aniversar
Cea mai mare schimbare mecanică este introducerea unui nou motor diesel OM 936 de 7,7 litri, cu șase cilindri. Acesta înlocuiește propulsorul pe motorină obișnuit de 5,1 litri, cu patru cilindri în linie, care dezvolta 231 de cai-putere. Noul diesel oferă 300 CP, reprezentând un salt semnificativ de performanță. Mercedes susține că motorul cu șase cilindri asigură o tracțiune mai bună și o transmisie mai lină, fără a afecta în vreun fel capacitățile legendare ale camionului în off-road.
Design exterior modern și tehnologie avansată
La exterior, vehiculul reușește să echilibreze forța brută cu un aer sofisticat și exclusivist. Inspirându-se din lumea vehiculelor sport utilitare, acesta primește mai multe elemente noi, precum o grilă revizuită, un nou spoiler, praguri laterale modificate și panouri personalizate pentru platforma din spate. Vopseaua gri mat, jantele de 20 de inci cu sistem de blocare a talonului și pachetul unic de faruri cu LED-uri îi conferă un aspect modern și impunător. Tehnologia cu camere video MirrorCam înlocuiește oglinzile tradiționale și este deservită de monitoare la interior, ceea ce, potrivit Mercedes, ajută atât pe traseele dificile, cât și în spațiile urbane înguste.
Lux surprinzător într-un interior cu rădăcini… agricole
La interior, cabina cu patru locuri este echipată cu piele de înaltă calitate, cusături contrastante, iluminare ambientală cu LED-uri și covorașe din piele. Rezultatul este o combinație aproape ideală între lux și utilitate, asemănătoare cu o cameră de hotel de cinci stele transplantată într-un vehicul de salvare montană. Totuși, în lipsa unor imagini detaliate din interior furnizate de Mercedes, se presupune că senzația rămâne mai degrabă cea de camion decât de limuzină.
Unimog a pornit inițial ca un autovehicul agricol în Germania postbelică, iar Mercedes a preluat producția în 1951, fiind utilizat ulterior de companii de utilități, servicii de salvare, armată și chiar de echipe participante la Raliul Dakar, fără vreo preocupare pentru lux. Producătorul german insistă însă că această versiune rafinată nu este doar un exercițiu de stil, deoarece automobilul demonstrativ va fi testat de un client real anul viitor, iar dacă va exista cerere, ar putea da naștere unei noi ramuri în familia Unimog, demonstrând încă o dată că nu există locuri în care acest vehicul să nu poată ajunge.
Vă recomandăm și:



