Nu e nevoie de un V12 de peste 600 CP pentru a fi eficace pe circuitul de curse. Este concluzia pe care o tragem văzând ce a reușit Ford să realizeze cu de-acum binecunoscutul motor în trei cilindri 1.0 Ecoboost (produs la Craiova și care echipează modele B-Max și Focus, iar, de anul viitor, va fi oferit și pe noul Mondeo). Americanii au montat acest propulsor pe un monopost Formula Ford și au testat mașina pe bucla nordică a circuitului de la Nürburgring, ce măsoară 28,210 km lungime și este considerată cea mai dură și mai solicitantă, atât pentru piloți, cât și pentru mașini, pistă de curse din lume. Rezultatul obținut (7 minute 22 secunde) este unul formidabil, fiind al unsprezecelea în clasamentul all-time. Poate că cifrele seci nu spun prea mult, dar timpul realizat de Formula Ford 1.0 Ecoboost este mai bun decât cele ale unor „monștri sacri”, precum Lamborghini Aventador (7:25.00) și Ferrari Enzo (7:25.21)…
E adevărat, motorul nu a fost la parametrii de serie (125 CP, pe Ford Focus), ci a fost optimizat să dezvolte 205 CP. Ford nu a precizat greutatea totală a monopostului, dar se estimează că aceasta nu a trecut de 500 kg, iar aerodinamica mașinii a contribuit și ea din plin la obținerea excelentului rezultat. Testele de pe Nurburgring au permis și măsurarea altor valori importante pentru o mașină: 0-100 km/h în mai puțin de 4,0 secunde, viteză maximă de 255 km/h și consum mediu de 5,0 l/100 la 120 km/h.
Formula Ford 1.0 Ecoboost a fost dotat cu aripi de protecție la roți, cu faruri, semnalizatoare și stopuri, chiar și martor de marșarier, adică, echiparea minimală cerută pentru omologarea unui autovehicul. De altfel, revista auto britanică Evo a aflat că, la nivelul conducerii companiei americane, se analizează posibilitatea producerii modelului în serie mică. Ar fi interesant de văzut un nou concurent pentru britanicele Ariel Atom și Caterham R500 ori pentru austriacul KTM X-Bow, unele dintre modelele „Go-Kart” de cel mai mare succes!