Maserati GranTurismo Sport, lansat la Salonul Auto de la Geneva 2012, iese în evidență prin designul ce stârnește emoții puternice și prin pachetul tehnologic de ultimă oră.
Noul model este, de fapt, un facelift al coupeului Maserati GranTurismo S, pe care îl înlocuiește, dar păstrând caracterul acestuia: comportament rutier supersportiv și performanțe de top, dublate de eleganța formelor și confortul ridicat oferit pasagerilor. Motorul V8 de 4,7 litri dezvoltă acum 460 CP, cu 20 CP mai mult decât pe GranTurismo S, și un cuplu maxim de 520 Nm (+30 Nm), dar fără a penaliza consumul de carburant și emisiile de noxe. Cuplat cu transmisia secvențială cu 7+1 trepte și tehnologie MC Shift, ce asigură schimbarea vitezelor în doar 100 milisecunde, puternicul propulsor îi permite lui Maserati GranTurismo Sport să atingă viteza maximă de 300 km/h și să accelereze de la 0 la 100 km/h în 4,7 secunde. Dacă se optează pentru cutia de viteze automată ZF cu 6+1 trepte și management MC Auto Shift, performanțele rămân aproape neschimbate: 0-100 km/h în 4,8 secunde și 298 km/h viteză maximă.
GranTurismo Sport este dotat cu sistemul de suspensie Sport Shyhook cu amortizoare reglabile și control continuu al gărzii la sol. Sistemul face ca mașina să fie extrem de precisă în rulare și foarte plăcut de condus pentru șoferii cu veleități sportive, dar rămânând, în același timp, aproape la fel de confortabilă precum o limuzină premium. În modul SPORT, amortizoarele se întăresc și mașina răspunde milimetric comenzilor conducătorului auto, pentru ca, în modul Normal, pasagerii să aibă senzația că sunt transportați pe o pernă de aer.
Restilizarea caroseriei nu a adus schimbări radicale, dar acestea sunt ușor sesizabile de către cunoscători. Spoilerul frontal a fost reproiectat și are prize de aer laterale de mai mari dimensiuni și care au fost testate în tunelul aerodinamic, pentru a asigura aportul de oxigen necesar motorului și pentru a răci eficient frânele. Farurile cu LED și-au păstrat profilul, dar au fost dotate cu funcția DRL, ce suplinește cu succes absența proiectoarelor de ceață. Emblema firmei, tridentul argintiu cu accente roșii, și-a păstrat locul în mijlocul uriașei grile a radiatorului. Pragurile laterale au și ele o nouă formă, la fel ca și spoilerul spate, în care și-a făcut loc un nou difuzor de aer.
În spatele masivelor jante de 20 inci și-a găsit locul un sistem de frânare Brembo cu discuri perforate, fabricate din oțel și aluminiu, cu etriere cu câte șase pistonașe pe față și cu câte patru pe spate. Construcția discurilor din două materiale diferite a determinat scăderea greutății frânelor cu peste 15% și a dus la creșterea durabilității și eficienței acestora, iar culoarea etrierelor, albastru oxidat mat, contribuie la aspectul sportiv al mașinii, accentuat și de jantele de culoare închisă.
În interior au fost instalate scaune noi, pentru toate cele patru locuri. Scaunele cu configurație sport oferă un excelent sprijin lateral și mai mult confort decât cele din GranTurismo S. Mai mult, forma spătarului fotoliilor față asigură un plus de 20 mm spațiului pentru picioarele pasagerilor din spate. Pe lângă pielea naturală Poltrona Frau folosită la tapițarea scaunelor, bordului și ușilor, în habitaclu au fost utilizate materiale plastice de înaltă calitate, dar și aluminiu, pentru pedalier și pentru padelele cutiei de viteze secvențială, poziționate în spatele volanului.
Aceste noi caracteristici sunt tot atâtea atuuri pentru ca noua versiune să continue succesul gamei GranTurismo. De la lansarea din 2007, GranTurismo și Granturismo S s-au dovedit a fi cele mai de succes modele din istoria Maserati, cu peste 15.000 de exemplare comercializate.