AMG Project ONE: Hyper-săgeata argintie

0
69

Mercedes şi AMG – două nume grele. 50 de ani de la apariţia acestora şi deschiderea salonului auto de la Frankfurt – germanii se simţeau obligaţi să marcheze aceste date cu o lovitură năucitoare tehnologică şi de imagine. Aceasta a venit sub forma unui hypercar hibrid care urmează să fie produs într-un număr de 275 de exemplare: AMG Project ONE.

Echipa care a dezvoltat acest concept a avut sarcina să aducă pe drumurile publice tehnologia de ultimă oră din Formula 1, conferindu-i însă fiabilitatea necesară unei maşini de uz zilnic. Chiar dacă ai bani foarte muţi și ţi-ai permite să ai şi o echipă de mecanici şi piese de schimb, tot nu ai vrea să te plimbi cu caravana după tine.
Conceptul propus poartă numele de AMG Project ONE, un hypercar hibrid. Acesta este echipat cu un agregat termic de 1,6 litri cu 6 cilindri în V, secondat de încă două motoare electrice care împreună dezvoltă circa 500 kW. Inginerii au fost darnici așa că mașina mai este prevăzută cu două motoare electrice amplasate în față, împreună dezvoltând, la rândul lor, 240 kW. Puse la un loc în meniu asigură o tracţiune integrală şi oferă o putere totală de 740 kW, practic circa 1.000 CP. Prin intermediul unei cutii cu șase trepte care funcționează atât în mod manual cât şi automat, bolidul atinge o viteză de peste 350 km/h şi are o acceleraţie de la 0 la 200 km/h în mai puţin de 6 secunde. Cu asemenea performanțe maşina îşi revendică pe drept cuvânt statutul de hypercar.

Designul impresionează şi el de la prima vedere. Reuşeşte acest lucru fără a renunţa la principiul că forma este dictată de necesităţile funcţionale ale automobilului. Cabina avansată şi zona generoasă rămasă în urma acesteia nu mai lasă niciun dubiu că avem în faţă o maşină cu motorizarea poziţionată central. Ne referim mai exact la motorul termic şi două dintre cele patru motoare electrice. Un element interesant preluat tot de la maşinile de curse este sistemul de admisie de pe plafon şi generoasa aripă verticală pe care tronează la loc de cinste logo-ul AMG. Elemente specifice maşinilor de curse pot să fie văzute din orice direcţie ai privi maşina. Zona frontală, zona posterioară, toate comunică puterea formidabilă de care este capabil automobilul. Trăgând linie, dorinţa lui Gorden Wagener, omul care supervizează designul modelelor dezvolatate de  Daimler AG, a fost respectată. Maşina are o formă senzuală în care muchiile nu şi-au găsit locul.

Interiorul a fost redus la esenţial, doar ce era necesar din punct de vedere funcţional a fost pus la dispoziţia şoferului.  Prin urmare, două ecrane digitale şi un volan preluat din Formula 1 reprezintă aproape tot ce este necesar. Pentru ocupantul din dreapta… rămâne bucuria de a se afla şi el într-o asemenea maşină care o să fie destul de scumpă atât la vedere cât şi la preţ. 275 de exemplare care sunt deja vândute la un preţ de circa 2,27 milioane de euro. O bagatelă pentru viitorii posesori ai acestui hypercar.

Text: Gabriel Manole / Foto: Daimler

Articolul precedentNolul Duster, cuceritor la Frankfurt
Articolul următorINTERVIU: Flick & Popescu – Prietenii zurlii
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


doi − = 1