Micul producător auto britanic Ariel celebrează 25 de ani de existență a modelului său de referință, Atom, cu o versiune ieșită din tipare: 4RR. Ariel Atom 4RR se anunță o mașină supersport de clasă mondială, cu motor Honda ce depășește bariera de 500 CP și raport putere-greutate de peste 800 CP/tonă, un record ce întrece Bugatti Chiron (1.500 CP).
Pachet tehnic de excepție

Noul Ariel Atom 4RR folosește un motor turbo 2.0 preluat de la Honda Civic Type R, dar cu puterea ridicată la 525 CP și cuplu maxim de 550 Nm, datorită unor modificări interne extinse și a sistemelor de alimentare și ungere optimizate. Ediția limitată la 25 de exemplare, numărul fiind ales în semn de omagiu pentru cei 25 de ani de producție a lui Atom. Versiunea 4RR va fi construită la comandă, iar specificațiile finale și prețurile detaliate vor fi anunțate în a doua parte a acestui an.
Raport putere-greutate pe care unii l-ar putea numi „demențial”

Pentru că specificațiile finale ale versiunii aniversare nu au fost încă anunțate, se estimează că Atom 4RR are masa sub 700 kg (680 kg, conform relatărilor din presa britanică). Astfel, raportul putere-greutate s-ar situa în zona a 772–800 CP/tonă, depășind valoarea echivalentă a hypercar-ului Bugatti Chiron Super Sport. Acesta are 1.103 kW (1500 CP) și o greutate de 1.995 kg, ceea ce înseamnă un raport greutate de 752 CP/tonă .
Aerodinamică de pistă

Ariel Atom 4RR preia corpul aerodinamic al versiuni de bază, 4R: splitter frontal agresiv, aripă spate inspirată din Formula 1, tuburi laterale voluminoase și un minim de caroserie care integrează radiatoarele și intercoolerul. Mașina de prezentare afișează o grafică specială galben‑negru (care nu este exxclusivă), inscripțiile „25” și accentuarea liniei sportive – însă upgrade‑urile tehnice sunt mult mai profunde decât designul.
Componente și suspensie dedicată

4RR va fi echipată standard cu dotări care sunt opționale costisitoare pe Atom 4R: ABS Bosch reglabil pe 12 niveluri, control de tracțiune cu șapte stagii, suspensie cu amortizoare Öhlins cu rezervor extern și 23 poziții de ajustare, frâne AP Racing CCM și roți ușoare din carbon. Pentru anvelope, Ariel a ales modelul Yokohama A052. Transmisia va rămâne secvențială în 6+1 trepte, produsă de Quaife, așa cum este și cea de pe 4R.
Performanțe pe pistă

Atom 4R a intrat în legendă cu puterea sa de 400 CP și accelerație 0–100 km/h în 2,7 s. Noua versiune, deși mai grea cu aproximativ 125 kg, se preconizează că va coborî sub 2,5 secunde. Jurnaliștii auto englezi îl descriu pe Atom 4RR ca fiind o „armă cu volan”, mai extremă chiar și decât vârful de gamă al mărcii, Atom V8. Cu alte cuvinte, o mașină fără compromisuri, dedicată doar piloților experimentați.
Vă recomandăm și:



