Britanicii revin la analog

0
157

Șoferii englezi au probleme cu utilizarea ecranelor tactile. Iar inconvenientul a început să îngrijoreze mulți experți în siguranța circulației care susțin că acest fapt distrage atenția șoferilor de la drumul din față.

Este motivul pentru care Start Rescue, unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii de asistență în caz de accidente din Marea Britanie, susține producătorii de vehicule care aleg să readucă butoanele fizice pe bordurile celor mai recente modele ale lor.

Semnalul de alarmă a fost tras atunci când, pentru șoferi, simpla derulare prin meniurile de pe ecran, uneori pentru activarea unor funcții de bază, înseamnă un timp în care atenția lor este distrasă de la actul conducerii. Este momentul care poate afecta siguranța celor de la volan sau a ocupanților cabinei unui automobil și un motiv care să îngrijoreze organizații cu o bogată expertiză în siguranță.

În fapt, problemele de utilizare au crescut atât de mult încât șoferii au ajuns să-și apeleze furnizorii de servicii de asistență pentru depanare după ce problemele legate de ecranele tactile le opresc prematur călătoria, înregistrându-se o creștere a apelurilor legate de ecranele tactile.

„Centrul nostru de asistență din Marea Britanie primește apeluri de la clienți care se confruntă cu probleme legate de ecranele tactile. Primim rapoarte despre ecrane care «îngheață» și operațiuni individuale care nu răspund la comenzi, clienții considerând că există o problemă mult mai amplă”, spune Lee Puffett, director general al Start Rescue. „Susținem producătorii care reintroduc mai multe butoane, comutatoare și comenzi rotative. Sunt binevenite din perspectiva siguranței, echipamentele cheie, cum ar fi dezaburirea ecranului, fiind întotdeauna disponibile cu un clic rapid și nefiind dependente în totalitate de un ecran tactil.”

Start Rescue primește, de asemenea, solicitări de la șoferi referitoare la volanele care „tremură”, când sunt activate de sistemele de asistență pe bandă sau de alertele de somnolență și conștientizare a șoferului.

În completare, Stuart Masson, director editorial al The Car Expert, una dintre principalele autorități independente din Marea Britanie în materie de mașini noi și second-hand și chestiuni legate de automobilism, a adăugat: „Vestea bună este că producătorii răspund nevoilor clienților. Mașinile noi importante pe care le-am evaluat de la mai multe mărci majore oferă acum butoane mai bine poziționate, iar acesta este un rezultat direct al feedback-ului clienților.”

„Șoferilor li se oferă, de asemenea, mai multe opțiuni la alertele pe care le primesc de la Sistemele Avansate de Asistență a Șoferului (SAS) incluse în toate vehiculele noi, unele dintre acestea putând fi deranjante, precum un volan care tremura brusc. Opțiunea de a stoca preferințele personale este, de asemenea, un pas în direcția corectă.”

Prin urmare Start Rescue consideră că soluția constă într-o abordare echilibrată, care combină ecrane ușor de utilizat cu butoane fizice simple pentru comenzile cheie. Iar compania solicită producătorilor:

  • să prioritizeze tablourile de bord hibride care combină interfețe fizice și digitale;
  • să se asigure că funcțiile critice de siguranță nu sunt niciodată îngropate în meniuri;
  • să permită șoferilor să personalizeze alertele și preferințele de afișare;
  • să îmbunătățească software-ul pentru prevenirea „înghețării” ecranului și latența acestuia

În orice caz, dacă există probleme repetate cu ecranul tactil al mașinilor, Start Rescue recomandă întotdeauna ca șoferii să solicite asistență calificată și profesională, deoarece poate exista o problemă hardware sau o deteriorare a afișajului.

Iar partea tare este că Euro NCAP, organizația independentă de evaluare a siguranței vehiculelor, va introduce protocoale de testare mai stricte pentru 2026, impunând controale fizice pentru funcțiile cheie pentru reducerea timpului în care ochii nu sunt pe drum și pentru a promova o conducere mai sigură.

Vă recomandăm și:

Nissan Leaf: a treia generație pentru modelul electric nipon

Noua generație Audi Q3: dieselul rămâne, electricarea avansează

TEST: Duster Hybrid 140 – mereu câștigător

Săptămâna Naţională a Siguranţei Rutiere la RAR (19-25 mai)

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

one × 3 =