Aston Martin Valiant – Extremist legal

0
2611

Valiant se numește ultima ediție specială a celor de la Aston Martin dedicată pistei de concurs, dar foarte legală și pentru șoselele normale. Doar 38 de mașini vor fi construite și toate sunt deja vândute.

Ediția este inspirată dintr-o comandă specială a pilotului Fernando Alonso, care face parte din echipa Aston Martin Aramco Formula One®, iar „de vină” pentru proiectarea ei sunt cei de la divizia de personalizări extreme numită enigmatic Q by Aston Martin.

Enigmele sunt legate foarte probabil de „inspirațiile” preluate de la Aston Martin Valour, altă ediție limitată, dar doar la 110 unități, și care a avut la bază un V8 Vantage. Dar, acum că o parte s-au lămurit, să vedem…

…Despre ce este vorba

Constructorul englez spune foarte poetic că Aston Martin Valiant este o combinație între stilul brutal și performanțele uluitoare ale epocii evocatoare „V12”, cu ingineria de ultimă generație, materialele ușoare și designul spectaculos. Și astfel, Valiant vrea să depășească limitele performanței și evoluției reimaginând Aston Martin-ul suprem, mașina născută să izbândească pe pistă de curse și să emoționeze pe șosea.

Omologată pentru utilizarea rutieră, ediția „foarte specială” se mândrește cu o specificație exotică menită să-i încânte pe puriști și să-l entuziasmeze și pe cel mai cusurgiu șofer. Este „încoronată” de combinația dinamică „regală” dintre incredibilul motor V12 twin-turbo de 5,2 litri de la Aston Martin, care dezvoltă acum 745 CP și 753 Nm de cuplu, și o transmisie manuală cu șase trepte. Valiant dispune, de asemenea, de frâne Carbon Ceramic montate standard, care măsoară 410 x 38 mm față și 360 x 32 mm pe spate pentru o putere imensă de oprire și fără bruscări.

Aston Martin Valiant dispune și de o serie de caracteristici inginerești unice pentru reducerea greutății și adaptarea șasiului la o utilizare foarte serioasă pe pistă. Adoptarea unui sub-cadru imprimat 3D în spate economisește 3 kg fără nicio reducere a rigidității, în timp ce un ax cardanic din magneziu reduce masa în punctul central al mașinii cu 8,6 kg. Roțile ușoare de magneziu de 21 inci, cu anvelope 275/35 față și 325/30 spate, îmbunătățesc răspunsul la direcție și controlul roților, reducând masa nesusținută cu 14 kg. A fost instalată și o baterie litiu-ion cu specificații pentru sporturile de motor pentru economisirea a încă 11,5 kg din masa totală.

„Race tech”

Cea mai influentă schimbare a caracterului Valiant vine din montarea amortizoarelor Multima­tic Adaptive Spool Valve (ASV), capabile să ajusteze simultan fiecare amortizor la una dintre cele treizeci și două de curbe discrete ale dinamicii amortizorului (Dyno) în mai puțin de șase milisecunde. Asta înseamnă că tehnologia sistemului de suspensie le oferă inginerilor Aston Martin un domeniu aproape nelimitat pentru reglarea caracteristicilor de rulare și manevrabilitate ale mașinii. Amortizoarele oferă un control al trenului rulant la nivelul celor mai înalte eșaloane ale sportului cu motor. De altfel, amortizoarele Multimatic ASV se găsesc montate doar pe cele mai dinami­ce și exclusiviste vehicule disponibile și nu sunt disponibile pe piața pieselor de schimb.

Apoi, pentru exploatarea limitelor crescute ale noii configurații de suspensie și a forței aerodinamice consistent mai mari, fiecare dintre modurile de condus presetate ale Valiant – Sport, Sport+ și Track – au fost recalibrate. Astfel șoferul poate să exploreze progresiv performanțele maxime ale mașinii. Conexiunea, consecvența și încrederea sunt atribute cheie, șoferul dezvol­tând o legătură intimă cu mașina, care îi permite să preia controlul asupra performanțelor multiple ale Valiant și să se bucure de explorarea capacitățillor proprii ridicate la maximum.

Încă un fapt

Agresivă, extremă și lipsită de ambiguitate caroseria face o declarație expli­cită de intenție. Prin utilizarea extinsă a fibrei de carbon ușoare, profilul evocă forța unui boxer din categoria supergrea. Aston Martin Valiant este lat și musculos, cu caracteristici cizelate ascuțite concepute să genereze stabilitate sporind forța de apăsare și să minimizeze rezistența la viteză. Fiecare centimetru din forma imaculată sculptată a lui Valiant servește o funcție estetică și aerodinamică. Și, apropos, dacă vă bate gândul despre cât face un asemenea monstru pe patru roți, unii spun că prețul începe de pe la 2,5 milioane de euro și poate să urce la orice nivel.

Vă recomandăm și:

Aston Martin – V12, punct și de la capăt

Aston Martin DBX707: Ce îmbunătățiri a primit și cât costă

Noul Aston Martin Vantage: 665 CP pentru performantul coupe britanic

 

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


× cinci = 15