Audi A2 e-tron: restomod electric omagial

0
1861

Audi A2 e-tron este o versiune electrică și modernizată ce marchează 25 de ani de la apariția modelului A2. Deși a fost un eșec comercial la vremea sa, Audi A2 a ieșit în evidență datorită consumului său redus. Și, în contextul actual, acest model inspiră mai mult ca oricând constructorul auto german.

Neapreciat în epoca sa și necunoscut pentru mulți din prezent, modelul Audi A2 împlinește 25 de ani de la lansare. Deși nu a fost populară în rândul publicului larg, această mașină ocupă un loc special în istoria mărcii Audi, deoarece a fost concepută cu mult înaintea timpului său, având ca obiectiv eficiența energetică. Această abordare este acum esențială pentru a depăși limitările de autonomie ale bateriilor din mașinile electrice moderne. Pentru a marca acest jubileu al citadinei cu consum redus, Audi a încredințat ucenicilor săi sarcina de a crea un restomod electric. Astfel s-a născut Audi A2 e-tron, având plăcuța de înmatriculare „A25 Years”.

Datorită construcției sale scumpe, realizate integral din aluminiu, Audi A2 cântărea mai puțin de 900 kg. Iar atenția acordată aerodinamicii i-a permis să obțină un coeficient de rezistență la aer de doar 0,25. Aceste caracteristici au făcut din A2 prima mașină de serie cu cinci portiere care consuma sub 3,0 l/100 km în ciclul de omologare. Recordul l-a stabilit versiunea diesel 1.2 TDI, care a fost creditată cu un consum de 2,99 l/100 km.

Silueta mașinii originale a fost păstrată în procesul de transformare în restomod, deși designul său a fost modernizat. Conceptul dispune de blocuri optice LED la toate cele patru colțuri, grila frontală a fost micșorată și decorată cu un logo iluminat, iar eleronul de pe plafon integrează o bandă luminoasă. Hayonul, netezit, poartă, de asemenea, o versiune iluminată a siglei mărcii, iar plăcuța de înmatriculare din spate a fost coborâtă pe bara de protecție.

Jante de diametru mai mare, închise și mai aerodinamice, au fost alese în locul celor de acum un sfert de secol. Oglinzile retrovizoare au fost înlocuite cu camere video, iar mânerele ușilor au fost ascunse în tablier. Caroseria este vopsită în nuanța Nardo Grey, îndrăgită de fanii Audi și foarte populară pe modelele RS.

Audi nu a dezvăluit detalii despre sistemul de propulsie al acestui concept-car, în afară de faptul că este electric. Cu toate acestea, acest proiect ar putea însemna mai mult decât un simplu exercițiu de design. Audi intenționează să înlocuiască modelele A1 și Q2 cu o citadină „zero emisii”. În plus, Markus Duesmann, care a fost director general al companiei între 2020 și 2023, a subliniat în mod repetat afecțiunea sa pentru A2 atunci când era întrebat despre viitorul modelelor mărcii. Audi A2 e-tron confirmă faptul că modelul neînțeles al anilor 2000 continuă să inspire proiectanții producătorului auto german.

Vă recomandăm și:

Audi A6 e-tron: spectaculos și eficient

Audi eMTB – Două roți electrice

Audi va achiziționa integral Grupul Sauber din Formula 1

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


patru − 3 =