Audi Q2 – un model electric surpriză

0
258

Audi, care nu intenționa să înlocuiască modelul Q2, pregătește, totuși, o nouă generație a micului său SUV, care va fi 100% electrică. Preluând platforma MEB+ a lui Volskwagen, acest model va fi entry-level-ul Audi înainte de sosirea viitorului A3 electric cu platformă SSP, care este în întârziere.

La conferința de presă anuală a Audi din 2023, Markus Duesmann, CEO-ul mărcii, a anunțat: „Recent, am decis să lansăm un model electric suplimentar, cu rol de introducere în gama modelelor noastre, poziționat sub Audi Q4 e-tron”. Acest model de intrare (entry-level) va fi o nouă generație Audi Q2 e-tron, care se va baza pe platforma tehnică electrică MEB+ a grupului Volkswagen și pentru care, prin urmare, nu va fi oferit niciun motor termic. Aceasta este o schimbare strategică pentru Audi, care, până de curând, plănuia să nu-i ofere un urmaș actualului Q2. Îl cităm pe același Markus Duesmann, care, anul trecut, declara în presa germană: „Am decis să nu mai oferim Audi A1. Și nici Q2 nu va avea un succesor”.

Cuvântul de ordine: electrificare

Producătorul auto din Ingolstadt tocmai se angajase într-o strategie menită să-i consolideze oferta de modele de ultimă generație, mai profitabile. Intenționa să facă din următorul A3, exclusiv cu propulsie electrică, viitorul său vehicul de acces în gama Audi. A cincea generație Audi A3 se va baza pe viitoarea arhitectură SSP a grupului Volkswagen (proiectul Trinity). Cu toate acestea, această platformă tehnică electrică, anunțată inițial pentru 2026, este în întârziere, ceea ce ar putea împiedica Audi să ofere într-un timp relativ scurt un model compact „zero emisii”, în timp ce concurența le dezvoltă și le lansează în ritm alert. Pentru a umple acest gol, Audi și-a revizuit proiectele. Având în vedere poziționarea vizată pentru acest nou Q2 electric, utilizarea platformei PPE, dezvoltată în comun de Porsche și Audi pentru modelele sport și de vârf, s-ar dovedi prea costisitoare. Prin urmare, inginerii de la Ingolstadt s-au orientat spre platforma MEB+, ce va fi utilizată la modelele Volkswagen. Primul model care va fi construit pe această platformă și va fi lansat în 2024 va fi un Volkswagen „Tiguan” electric (numele nu a fost stabilit, încă). Audi Q2 ar trebui să-i urmeze destul de rapid. „Până în 2027, dorim să oferim un vehicul complet electric în fiecare segment principal al gamei noastre”, a spus Duesmann.

Made in China

Un Audi Q2 electric deja există în China. Doar că acesta, numit Audi Q2L e-tron, este construit pe o platformă tehnică electrică dezvoltată împreună cu producătorul auto chinez FAW.

Modelul chinezesc este ceva mai mare decât Q2 european, având 4.230 mm lungime și ampatament de 2.630 mm, față de 4.190 mm, respectiv 2.590 mm. Mașina are un singur motor electric, de 100 kW (136 CP), și baterii ce totalizează 39,7 kWh, autonomia fiind de 200 km în ciclul WLTP.

Nume nou?

Următoarea generație de Audi A3 va fi cea a tuturor transformărilor. Pe lângă tranziția la propulsia electrică, mașina ar trebui să-și schimbe numele. În viitor, la Audi, modelele cu număr impar în nume (A3, A5 etc.) vor avea motoare termice, în timp ce numerele pare vor fi asociate vehiculelor electrice. Fiind viitorul înlocuitor electric al lui Volkswagen Golf, cu platforma SSP, compacta Audi alimentată cu baterii nu este de așteptat să fie lansată mai devreme de 2027.

Până atunci, actualul Audi A3 va trece printr-un restyling, iar acest lucru s-ar putea dovedi destul de important pentru a-l menține la zi, mai mult decât era de așteptat, ținând cont că a fost lansat în 2016. Faceliftul este așteptat pentru 2024.

Audi activesphere: Între lumea fizică și cea virtuală

Audi RS Q e-tron rally car: Navă de nisip

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


8 − = unu