În aprilie 2021, la Salonul Auto de la Shanghai, un prototip prezentat de Audi a stârnit rumoare și multe comentarii. Audi A6 e-tron Concept este, de fapt, versiunea de preserie a unui sedan electric, mașina cu care marca germană vrea să fixeze un nou standard în segmentul premium.
În ultima vreme Audi ne-a obișnuit cu lansări de mașini electrice proiectate de la zero. Audi e-tron (crossover) și e-tron GT (coupe cu patru uși), lansate în 2019, respectiv 2020, nu sunt versiuni electrice ale unor modele existente, ci mașini noi. Însă, în cazul prototipului dezvăluit la Shanghai, constructorul auto german se angajează să completeze gama unuia dintre modelele sale emblematice, A6. Audi A6 e-tron este concept mai mult cu numele, pentru că reprezintă 95% din ceea ce va fi modelul de serie ca design, după cum au precizat reprezentanții mărcii. Evident, versiunea de producție va avea oglinzile și mânerele portierelor în stil clasic, iar micile extravaganțe stilistice ale conceptului vor dispărea. Dar atât. Automobilul de 4.950 mm lungime va intra în gamă ca un Audi A6 electric și va fi vândut în paralel cu celelalte versiuni ale modelului. Compania a explicat această decizie prin faptul că „A6 trebuie să poată satisface toate nevoile și dorințele clienților”.
Această berlină mare, ce aduce și cu un coupe cu patru uși, promite o deschidere mare a portbagajului, pentru un acces ușor la bagaje. Dar și conținut tehnologic inovator: luminile OLED Matrix permit proiectarea de mesaje și simboluri pe șosea sau pe pereți. De exemplu, pentru atenționarea șoferilor mașinilor ce vin din față, se proiectează un simbol ce arată direcția pe care urmează să meargă A6 e-tron atunci când se activează semnalizarea. Deocamdată, Audi nu oferă informații exacte despre bateriile ce vor fi folosite, dar știm că A6 e-tron va avea câte un motor electric pe fiecare punte, puterea și cuplul totale fiind de 350 kW (476 CP) și 800 Nm. Tracțiunea va fi integrală (quattro). La teste, Audi A6 e-tron Concept a ajuns de la zero la 100 km/h în mai puțin de 4,0 secunde, un timp apropiat de cel al unui Porsche Taycan. Conceptul a adoptat jante imense, de 22 inci, însă modelul de serie va fi oferit cu o gamă mai mare de roți, de diametre mai mici.
Perspectiva unui A6 electric a dat aripi designerilor mărcii, care au oferit ce au mai bun. Rezultatul muncii lor este aproape derutant, în sensul bun, deoarece stilul se rupe cu tot ceea ce există la Audi: lumini foarte conice, grilă nouă lărgită în colțuri, profil mai dinamic, libertatea de design a fost mai importantă pe acest e-tron decât pe un A6 clasic. Cu toate acestea, criteriul aerodinamicii a trebuit să fie respectat de-a lungul întregului proces de proiectare. Prin profilul său (mașină foarte lungă și joasă), A6 e-tron face minuni, cu un coeficient de rezistență de 0,22. Aproape la fel de bun ca al excepționalului Mercedes-Benz EQS (0,20).
Audi a confirmat că sedanul nu va fi singura variantă de caroserie. Fără să o afirme direct, managerul de proiect A6 e-tron a sugerat că se află în pregătire o versiune break (Avant). În plus, se analizează și posibilitatea dezvoltării unui supersportiv RS6 e-tron. Poate și un Audi A6 e-tron Allroad? Sperăm…
Și încă un lucru anunțat de marca germană la Shanghai: în curând va fi lansat și SUV-ul Q6 e-tron, ce va utiliza aceeași platformă electrică. Audi a specificat, de asemenea, că pe Premium Platform Electric (PPE), care stă la baza acestui A6 e-tron și a lui e-tron GT, va fi construit și un model de segment inferior.
Foto: Audi
http://www.autotestmagazin.ro/audi-a-lansat-noua-generatie-a-compactei-sportive-s3/
http://www.autotestmagazin.ro/mmm-ce-bine-miroase-ce-ai-gatit-audi/
http://www.autotestmagazin.ro/audi-sq7-si-sq8-primesc-motorul-de-care-aveau-nevoie/