Mercedes 500 E: Stuttgart taxi

0
90

mercedes 500 e (3)Generația W124 a modelului E-Klasse de la Mercedes-Benz este simbolul taxiului german. În marea de taxiuri nemţeşti există, însă, și un lup în blană de oaie. Un model aparent banal, dar care ascunde o surpriză sub capotă.

Prin mulțimea de variante ale generației W124 E-Klasse s-a remarcat o versiune aparte. Vorbim despre modelul numit misterios 500E, lansat acum 25 de ani. Deşi caroseria nu prezenta diferenţe, câteva linii musculoase atrăgeau atenția unui ochi avizat. Având sub capotă un motor puternic V8 de 5,0 l și 326 CP, Mercedes 500 E avea să devină curând un model rar și iconic. Astăzi este una dintre cele mai dorite maşini clasice din era recentă.

mercedes 500 e (5) mercedes 500 e (4)
A fost unul dintre primele automobile care nu lăsau să se vadă nivelul de performanță de care sunt capabile. Un fel de lup în blană de oaie. Doar câteva elemente exterioare trădau enorma putere de sub capotă: aripile ceva mai voluminoase, spoilerul față diferit și luminile de ceață. În rest, doar dacă ridicai capota puteai să îţi dai seama ce mașină ai în față. Doar 6,1 secunde erau necesare pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, iar viteza maximă era limitată electronic la 250 km/h. Motorul și cutia de viteze automată cu patru trepte erau preluate de la modelul 500 SL.
Prezentat publicului la Salonul Auto de la Paris din 1990, W124 avea să devină o raritate. Doar 10.479 de unități au fost fabricate, în acest număr fiind incluse și unitățile E 60 AMG (versiunea specială pregătită de divizia sportivă a mărcii din Stuttgart). În momentul lansării prețul unui Mercedes-Benz 500 E era de 134.520 mărci germane, un preț prohibitiv pentru mulți. Suma era aproape dublă față de cea cerută pentru modelul 300 E.
mercedes 500 e (6)Pe lângă propulsorul impresionant, un alt element ce face ca acest model să fie unul special este faptul că a fost construit în colaborare cu Porsche. Da, cealaltă marcă sportivă din Stuttgart a dat o mână de ajutor. Deoarece era o producție de serie mică, oficialii Mercedes-Benz au decis să colaboreze cu Porsche pentru a asambla modelul Mercedes 500 E. Caroseria era vopsită în uzina Mercedes de la Sindelfingen, iar apoi componentele erau asamblate în uzina Porsche din Zuffenhausen. Volumul mic de unități era mai potrivit pentru aceasta.
În 1993, modelul 500 E a beneficiat de un ultim facelift adus gamei W124 și a primit și schimbarea de nume. Gama de modele medii se numea acum E-Klasse, iar 500 E (E-ul venea inițial de la Einspritzer, „injecție” în limba germană) devenea E 500.
Producția acestuia a fost oprită în luna aprilie a anului 1995. Cererea pentru un model similar avea să rămână, însă, constantă, iar la Salonul Auto de la Frankfurt din septembrie 1995, Mercedes-Benz avea să lanseze modelul E 50 AMG, succesorul lui Mercedes 500 E.

Articolul precedentAustin Mini: Camaradul lui Mr. Bean
Articolul următorTEST: Fiat Tipo – Born to be Sedan
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


patru + 1 =