Autoritățile din San Francisco sunt speriate de problemele mașinilor fără șofer

0
85

Revoluția mașinilor fără șofer ia cu asalt orașele americane, iar autoritățile din San Francisco încep să se teamă de impactul și extinderea acestui fenomen. Oficialii se plâng că numărul accidentelor din trafic a crescut și ezită să-și dea acordul ca aceste automobile să circule 24 de ore pe zi.

Problemele pe care le aduc mașinile fără șofer

Waymo și Cruise sunt două start-up-uri care au primit aprobare pentru a oferi servicii comerciale de robotaxi în San Francisco, însă doar în anumite zone și în anumite intervale de timp. Conform AutoEvolution, autoritățile de reglementare din statul California analizează în prezent posibilitatea de a permite acestor companii să-și extindă operațiunile în oraș, ceea ce provoacă îngrijorare printre oficialii din San Francisco.

Există o multitudine de companii care lucrează intens la dezvoltarea sistemelor de conducere autonomă, majoritatea alegând să-și testeze tehnologiile în California. Statul nu doar că este cel mai permisiv din SUA în această direcție, ci și găzduiește cel mai mare număr de start-up-uri care activează în acest domeniu. Waymo și Cruise se numără printre companiile care au avansat cel mai mult până în prezent, obținând deja autorizația necesară pentru a oferi servicii de robotaxi în San Francisco.

Mașinile fără șofer ale acestor companii au devenit o apariție obișnuită în oraș, chiar dacă permisiunea de operare este valabilă doar în zone restricționate și, în principal, pe timp de noapte. Odată cu creșterea numărului de vehicule autonome pe șosele, numărul incidentelor a crescut, în ciuda progreselor tehnologice declarate de ambele companii.

Situația ar putea deveni și mai tensionată, deoarece Cruise și Waymo au solicitat acum permisiunea de a-și extinde operațiunile și de a desfășura activități non-stop, 24 de ore pe zi, în orice zonă a orașului. Comisia pentru Utilități Publice din California (CPUC) va lua o decizie pe 13 iulie și se așteaptă ca autoritățile de reglementare să aprobe cererile.

Ambele companii susțin că tehnologia lor va face ca străzile să fie mai sigure, dar edilii nu sunt încântați de decizia autorităților de reglementare la nivel de stat. Conducerea autonomă este încă percepută ca o tehnologie marginală, cu riscuri semnificative asociate. Autoritățile aduc în discuție creșterea numărului de incidente în care au fost implicate mașinile robotaxi din San Francisco. Printre acestea se numără blocajele de trafic cauzate de mașinile fără șofer, perturbarea operațiunilor de urgență și a traseelor de autobuz, precum și coliziunile cu bicicliștii și pietonii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


+ 2 = zece