Bentley Blower Jnr –  Retro electric

0
650

Cine își dorește un Bentley Blower Jnr și n-a apucat să-și cumpere unul din prima ediție limitată la 99 de unități, poate să răsufle ușurat. Mai sunt încă 250 de unități care pot fi configurate și achiziționate online.

Pentru cine nu este familiarizat cu subiectul este vorba despre varianta electrică, la o scară de 85% față de dimensiunile originale ale legendarului model Bentley Blower de 4½ litri, supraalimentat, din 1929.

Blower Jnr (Junior) este o colaborare între Hedley Studios (fostă The Little Car Company) și Bentley’s Heritage Collection. Mașina origi­na­lă a echipei din 1929, asigurată pentru 25 de milioane de lire sterline, a fost folosită de Hed­ley Studios pentru reproducerea la scară a designului mașinii originale, cu detalii recreate la o scară cu 15% mai mică. Rezultatul este un vehicul la care chiar și experții se vor uita de două ori ca să-și dea seama că este vorba despre o replică, mașina mă­su­rând 3,7 metri lungime și 1,5 metri lățime. Iar partea tare este că, spre deosebire de celelalte produse ale Hedley Stu­dios, Blower Jnr este pe deplin legală pentru drumuri și conceput special pentru utilizarea sa pe șo­sea.

Da, este fabricat manual la aceleași standarde ca orice Bentley, cu scaune în tandem pentru doi adulți și cu aceleași detalii frumoase, toate in­spi­rate din mașina originală. Blower Jnr este animat de un grup motopro­pul­sor electric de 48V cu un motor de 15 kW (20 CP), ceea ce înseamnă o viteză maximă de 72 km/h în Marea Britanie și UE. Pentru SUA este limitată la 40km/h din cauza legislației. Iar autonomia este es­ti­mată de aproximativ 100 km.

Detaliile sunt argumentul principal

După cum spuneam, frumusețea lui Blower Jnr constă în recrearea și reutilizarea detalii­lor de la mașina originală. Totuși, în partea din față a mașinii, blocul supraalimentării găzduiește acum portul de încărcare care conec­tează încărcătorul de bord la orice priză de tip 1 sau tip 2 și este încadrat de faimoasa grilă Bentley din carcasa nichelată autentică a radiatorului.

Cadrul este din oțel vopsit la care este atașată o specificație autentică a șasiului. Arcurile lamelare și amortizoarele sunt de dimensiuni reduse, corecte pentru perioada reală a modelului, și permit o călătorie confortabilă, în timp ce frânele cu disc în față și tambure în spate asigură forța de oprire. Motorul electric este montat pe puntea spate, iar bateriile și electronicele transmisiei sunt toate găzduite într-o tavă „ascunsă” sub podea.

Caroseria este realizată în două secțiuni, structura din spate fiind realizată din fibră de carbon în locul „anticului” frasin. Partea faină este că-i acoperită cu un material impre­g­nat, la fel ca originalul. Capota are mai multe fante de răcire și este realizată manual din alu­miniu folosindu-se tehnici tradiționale. Picanteria este că fixarea ei se face cu ajutorul unor curele frumoase din piele. Cabina pentru două persoane are o arhitectură 1+1, cu o poziție de conducere reglabilă centrală și pa­sa­­gerul care călătorește pe bancheta îngustă din spate. O geantă de weekend opțională se potri­veș­te în spate, în locul rezervorului de combustibil, reutilizat acum ca portbagaj și care se poate încuia cu ajutorul unui zăvor.

Interiorul

La prima vedere, bordul arată ca o replică redusă a originalului, cu Engine Turned Alu­minium formând panoul de bord în sine. Pompa manuală de presurizare a combustibilului a fost reutilizată ca selector al modurilor de conducere putând să alegeți între Comfort (2 kW), Bentley (8 kW) sau Sport pentru o putere maximă de 15 kW. Comenzile înainte, neutru și marșarier sunt selectate printr-o pârghie care arată și se simte ca cea care controlează avansul aprinderii de la Blower-ul original. Alte dispozitive de comutare pentru faruri și indicatoare copiază forma și materialitatea comuta­toarelor magneto de la mașina inițială, în timp ce indicatorul de încărcare a bateriei recreează ampermetrul original.

Personalizare extinsă

Partea interesantă este configuratorul Hedley Studios pentru Bentley Blower Jnr, care include șase pachete atent îngrijite, fiecare aducând un tribut istoriei mărcii Bentley.

„Pachetul Albastru”, de exemplu, se referă la celebra cursă din 1930 împotriva Trenu­lui Albastru, de pe Coasta de Azur la Calais, în care Woolf Barnato, Președintele Bentley de atunci, a triumfat la volanul unui Ben­t­ley Speed ​​Six. Sau „The Grey Pack” care aduce un omagiu modelului Speed ​​Six care a câștigat la Le Mans în 1929 și 1930, înainte să fie transformat de Barnato într-un coupé de șosea finisat într-un gri visceral „gunmetal”.

Sunt disponibile doar 250 de mașini configurabile, însemnând că producția totală a Bentley Blower Jnr în întreaga lume va fi de doar la 349 unități, după succesul celor 99 din prima ediție limitată. Partea mai delicată este că pentru achiziționarea unui asemenea model electric trebuie să gândiți „big”, începând de pe la 107.000 euro…

Vă recomandăm și:

Bentley la Good…woof!

Noul Bentley Bentayga Apex Edition: ediție limitată. FOTO

Noul Bentley Bentayga Apex Edition: ediție limitată. FOTO

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


noua × 1 =