Bentley Continental GT Azure: Moștenirea GT

0
41

Etosul și designul exterior au fost tema de proiectare pentru primul Continental GT în 2003 și de atunci a tot inspirat echipele de la Bentley Design.

Bentley a sărbătorit 70 de ani de la începutul producției lui R-Type Continental, primul model care poartă numele Continental și unul dintre cele mai celebre din istoria de 103 ani a mărcii.

Și cum putea s-o facă altfel decât cu un model Continental GT Azure actual, unicat din toate punctele de vedere, construit, evident, de Mulliner, dar care reiterează o parte dintre aspectele celebrului model. Ce nu se știe este că a fost construit manual și inspirat de modelul din patrimoniul actual de 43 de mașini al constructorului englez, emblematicul R-Type Continental JAS 949. Ultima codificare nu este numărul de șasiu, ci cel de înmatriculare păstrat de la bun început.
Cu doar 208 de exemplare produse, R-Type Continental a fost o priveliște la fel de rară în anii 1950 ca și astăzi, dar a intrat în istorie ca Bentley de referință pentru inserarea ADN-ului GT în istoria mărcii.

Dacă vă gândiți la achiziționarea acestui Continental GT Azure, uitați de asta, pentru că acum face parte din flota de presă Bentley din Marea Britanie, unde va fi disponibil pentru împrumuturi media. Bineînțeles, veți avea posibilitatea să conduceți și „bătrânul” JAS 949.

Partea simpatică a fost că primul prototip R-Type Continental a fost cunoscut sub numele de „Olga” datorită înmatriculării sale OLG 490 și care rula pe drumuri din august 1951. Abia în mai 1952 mașina a intrat în producție, livrările începând din iunie. La acea vreme, era cea mai rapidă mașină de lux cu patru locuri din lume, un atribut preluat și de actualul Continental GT când a apărut în 2003. Totodată era și cea mai scumpă, prețul de 6.928 de lire sterline fiind de aproape patru ori mai mare decât media din 1952. Dar… acesta era prețul casei auto din Marea Britanie.
Însă JAS 949 a fost livrat primului său proprietar în decembrie 1953 și care locuia din Elveția. A fost comandat în culoarea Ivory (alb sidef), cu interior roșu și cutie de viteze manuală, specificație pe care o păstrează și astăzi împreună cu motorul original de 4,76 litri, cu șase cilindri în linie și care dezvolta 153 CP.
Încercând să fie cât mai aproape de spiritul acelor vremuri, reinterpretarea modernă, adică Continental GT V8 Azure, a fost vopsit manual în culoarea Old English White, practic o recreare fidelă a nuanței vopselei de patrimoniu care datează din anii 1950. Și conform tabuurilor de la jumătatea secolului trecut, și la Continental GT cromul lustruit se „simte” mai ales la uriașa grilă tip rețea. În timp ce JAS 949 rulează pe roți de 16 inci, versiunea mai nouă rulează pe roți de 22 inci finisate manual în negru, cu suprafețe lustruite, conform paternului original.
Dar feeling-ul nostalgic se simte, bineînțeles, în interiorul cabinei unde pielea Cricket Ball poate fi văzută peste tot, oferind o senzație tipică de confort clasic pentru șofer și pasageri oglindind culoarea pielii de la JAS 949. Pentru păstrarea liniilor de design ale cabinei, care oferă contrastul familiar brandului englez, scaunele și fețele ușilor păstrează tema „tubular-rombică” aplicată manual pe pielea Beluga, una foarte suplă și impermeabilă.

În bord, chiar dacă are un aspect contemporan, furnirul cu porii deschiși (cu suprafață aspră) Burr Walnut (o specie de castan) oferă o textură mai apropiată de finisajul patinat din anii ‘50. Selectat din cel mai bun stoc disponibil, furnirul este acoperit cu doar trei straturi ultra-subțiri de lac, împreună totalizând doar 0,1 mm grosime. Prin comparație, stratul de lac High Gloss de la Bentley are o grosime de 0,5 mm și un finisaj lucios și neted. Fiecare strat este aplicat manual și șlefuit între etape, asigurându-se astfel faptul că lacul se lipește de canelurile naturale ale lemnului. Finisajul rezultat este asemănător cu ceara și evidențiază perfect culoarea și textura autentică, naturală a speciei de lemn.

(Articol publicat în nr. 278 al revistei Auto Test Magazin)

 

http://www.autotestmagazin.ro/imprimante-3d-pentru-bentley/

http://www.autotestmagazin.ro/bentley-flying-spur-ecologie-in-v/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


× 3 = doisprezece