Hyundai Kona: Evoluție previzibilă

0
90

Hyundai a prezentat a doua generație a crossoverului Kona, care, deși a crescut în dimensiuni în comparație cu modelul anterior, rămâne o mașină de clasă compactă. Cu o notă futuristă adăugată unei siluete ușor de recunoscut, noul Hyundai Kona va fi disponibil ca hibrid și model 100% electric.

În Coreea de Sud, Kona va fi oferit și cu motoare pe benzină, 1.6 T-DGi 198 CP și 2.0 MPi 149 CP.

Mizând pe un stil de design atipic mărcii sud-coreene la momentul când a fost lansat, în 2017, Hyundai Kona s-a bucurat rapid de succes. A devenit, astfel, un model crucial pentru producătorul său, foarte asemănător cum s-a întâmplat cu Juke în cazul mărcii Nissan. De atunci, oferta Hyundai de crossovere compacte s-a îmbogățit cu Bayon. Noul Kona este mai mare decât acesta, la fel cum este cazul și cu propriul predecesor, față de care este mai lung cu 150 mm. Linia generală a vechiului Kona se regăsește și la noua ediție, dar este clar modernizată, pentru a urmări evoluțiile stilistice ale mărcii și ale pieței. Cu 4.360 mm lungime, 1.830 mm lățime și ampatament de 2.660 mm, este peste Renault Captur (4.230 mm) și Peugeot 2008 (4.300 mm) și se poziționează drept concurent direct pentru Honda HR-V (4.340 mm) și Skoda Karoq (4.380 mm).
Schimbări atât cât trebuie
SUV-ul se distinge prin semnătura luminoasă creată de banda de leduri așezată de-a lungul marginii capotei față. O configurație asemănătoare găsim și în spate, doar că, așa cum este normal, ledurile pătrate luminează roșu. Ca la prima generație, farurile propriu-zise se găsesc mai jos, la îmbinarea între aripi și spoilerul din față. Partea inferioară a caroseriei este acoperită cu protecții masive din plastic negru, dar nu și la versiunea electrică. În schimb, aceasta se remarcă prin finisajul asemănător pixelilor al scuturilor sale, ecou stilistic al modelelor din gama Ioniq „zero emisii”. Nervura care trece de-a lungul lateralelor scoate în evidență lățimea aripilor spate și îi conferă noului Kona o asemănare cu cel mai recent Tucson. Remarcăm în treacăt că SUV-ul pierde anumite curbe în favoarea sculpturilor unghiulare. Un finisaj N-Line cu aspect mai agresiv este, de asemenea, în meniu.
Motorul electric, obligatoriu
Pe piețele europene, noul Hyundai Kona va fi oferit, garantat, în variante hibrid și electrice. Variantele doar cu motoare termice, planificate pentru alte piețe, în primul rând, cea a țării de origine a mărcii, Coreea de Sud, nu vor ajunge în vestul Europei. Pentru România, încă nu s-a comunicat dacă vor fi disponibile și versiuni termice, ca la vechiul Kona. Fișele tehnice și echipamentele vor fi detaliate mai aproape de lansarea pe piață, spre începutul verii 2023. Nu sunt cunoscute nici detaliile sistemelor motopropulsoare, dar Hyundai subliniază că dezvoltarea noii generații Kona a început de la versiunea electrică. Firește, soluțiile tehnice vor fi foarte asemănătoare cu cele ale noului Kia Niro EV, care, în versiunea de bază, are motor electric de 150 kW (204 CP) și acumulatori cu capacitatea utilă de 64,8 kWh. Această arhitectură permite acestei versiuni electrice să ofere pasagerilor din spate mult confort, grație podelei plate. Urmând codurile momentului, instrumentația este digitală și constă din două ecrane, 2×12,3 inci diagonală, prinse într-o ramă comună. Ecranul central este tactil și este alocat centrului multimedia, iar selectorul transmisiei este montat pe coloana volanului.
Hyundai Kona 2 va ajunge la dealeri spre sfârșitul primăverii – începutul verii (data nu a fost stabilită, încă). Prima lansată în Europa va fi versiunea hibrid, cea electrică fiind așteptată la începutul toamnei.

(Articol publicat în nr. 278 al revistei Auto Test Magazin)

http://www.autotestmagazin.ro/hyundai-bayon-compact-simpatic-si-bine-echipat/

http://www.autotestmagazin.ro/hyundai-soapbox-distractie-fara-motor/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


9 + = treisprezece