Bentley – Ultimul W12

0
2257

Bentley Motors a spus adio motorului W12, construit la sediul companiei din Crewe, Marea Britanie. Astfel se încheie un capitol esențial din istoria constructorului britanic odată cu ultimele mașini Bentayga, Continental GT și Flying Spur echipate cu motor W12 care vor ieși de pe linia de producție.

Montat prima dată pe Continental GT în 2003, au fost construite până la ora actuală în jur de 105.000 de unități de-a lungul a două generații. Decizia de încetare a producției a fost luată în conformitate cu strategia Beyond100 a Bentley, cu care compania își propune să devină lider global în mobilitatea de lux durabilă.

W12 twin-turbo de 6,0 litri, considerat cel mai de succes motor cu 12 cilindri al erei moderne, va fi înlocu­it cu un grup motopropulsor hibrid complet nou, ce va combina un motor puternic V8 cu tehnologia avansată a bateriilor electrice.

Primul act

Cu 20 de ani în urmă a fost creat primul W12, englezii căutând rafinamentul și puterea unui motor cu doisprezece cilindri, dar fără să aibă dimensiuni excesive. În esență vorbim de două motoare V6 care împart un arbore cotit comun într-o structură compactă. Astfel W12 nou apărut era cu 24% mai scurt decât un V12 convențional, devenind un propulsor ideal pentru încordatul și musculosul Continental GT lansat în 2003.

Cu noile sisteme de admisie, evacuare, turbocompresoare și intercooling dezvoltate intern de inginerii Bentley, Continental GT dezvolta atunci 552 CP. Momentul maxim al cuplul de 649 Nm era valabil de la 1.600 la 6.100 rpm, furnizând noului model de atunci tracțiune maximă la orice turație a motorului care a fost întotdeauna un semn distinctiv al Bentley. Combinația dintre puterea cu 12 cilindri, tracțiunea integrală și viteza maximă de peste 320 km/h, raportată la forma senzuală și fluidă a lui Continental GT, s-a dovedit o veritabilă furnizoare de adrenalină la nivel global. În cazul de față cele 3,6 secunde pentru atingerea 100 km/h sigur erau convingătoare pentru o mașină de aproximativ 2,4 tone.

Fiecare motor W12 a fost construit manual în Crewe, proces de asamblare durând aproximativ șapte ore și necesita asamblarea meticuloasă a 2.600 de componente separate.

A doua generație

Introducerea lui Bentyaga în 2015 a însemnat o reproiectare completă a motorului W12, fiind rezultatul a trei ani de proiectare, dezvoltare și testare. Turbocompresoarele twin-scroll au oferit un răspuns mai rapid și un cuplu imediat. Iar un fapt crucial pentru performanța off-road a lui Bentayga, a fost că motorul a fost testat pentru a funcționa la unghiuri de înclinare de până la 35 de grade în orice direcție. În plus, se puteau dezactiva complet un grup de șase cilindri pentru o mai mare eficiență a combustibilului. Noul W12 și-a înlocuit predecesorul în întreaga gamă de modele, inclusiv Bentayga, Continental GT, Continental GT Convertible și Flying Spur.

Motorul W12 a jucat, de asemenea, un rol cheie în stabilirea unicatelor construite de Mulli­ner aflate în vârful luxului auto individual. Barchetta Bacalar, cel mai rar Bentley cu două uși, în doar 12 exemplare, este propulsat de un W12 de 650 CP. Iar partenerul său de garaj Mulliner, Batur, va rămâne în istorie ca Bentley-ul suprem cu motor W12; doar 18 modele coupe și 16 decapotabile vor fi construite manual, după specificațiile proprietarilor lor și fiecare va fi propulsat de un mo­tor Bentley W12 de 740 CP și 1000 Nm.

Vă recomandăm și:

Bentley continuă electrificarea gamei sale

Bentley Motors – Continental GTC în stil LGBTQ

Bentley Continental GT Speed – Dinamică de lux

Bentley Continental GT – Schimbare de conținut

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


sase × 2 =