Pe bicicletele Biciclop nu aveti nevoie de manusi ca sa tineti mai bine in frau bolidul si nici de pantofi speciali de condus. Trebuie doar sa vreti sa descoperiti orasul intr-o alta maniera. Mai multe ne povesteste Sorin Kertesz, General Manager Biciclop.
AutoTest: De unde pasiunea pentru biciclete?
Sorin Kertesz: Prima bicicleta am primit-o la sapte ani si am fost extrem de incantat de ea, ieseam zilnic la plimbari cu prietenii si exploram imprejurimile. Pe masura ce am crescut, s-au schimbat si bicicletele si modul de folosire, trecand de la agrement la o utilizare pragmatica: in cei doi ani de studentie petrecuti in SUA foloseam zilnic bicicleta pentru a ajunge la cursuri. Acolo, dar si in cateva tari din Europa, am inceput sa vad bicicleta ca pe un mijloc de transport practic si sustenabil. Mi-am dorit sa vad in Bucuresti la fel de multe biciclete ca in Amsterdam sau Copenhaga – si de la acest vis a pornit povestea Biciclop.
Dupa parerea ta, sunt romanii mari consumatori de biciclete? Sau suntem inca la inceput fata de alte capitale europene?
Cultura bicicletei este intr‑un stadiu incipient la noi. Inca mai avem mult de lucru la partea de legislatie si infrastructura. In ce priveste consumul, Romania (cu 300-350 de mii biciclete/an, in valoare totala de circa 40 de milioane de euro) este cu mult in urma pietelor consacrate, cum ar fi Olanda (un milion biciclete/an, peste 700 de milioane de euro) sau Germania (patru milioane de biciclete/an, in valoare de doua miliarde de euro), chiar daca luam in calcul diferenta de populatie.
La noi sunt inca relativ putini posesori de biciclete. In Danemarca, 96% dintre locuitori detin o bicicleta, iar in Olanda procentul scade la „doar” 79%. In ceea ce priveste productia de biciclete, Romania (cu aproximativ 500.000 de biciclete/an) sta destul de bine, multumita fortei de munca relativ ieftine. Totusi, este devansata de Bulgaria, cu o productie care a crescut in ultimii ani la circa un milion de biciclete/an. Italia si Germania produc cate doua milioane de biciclete/an. Deci si pe acest plan mai putem creste.
Ce fel de clienti ai? Pretentiosi? Mai mult femei sau barbati? Copii?
Clientii nostri sunt inteligenti si pretentiosi. Bicicleta este pentru ei o investitie, nu un moft. Ca atare, vor sa aleaga informat si sa ia decizia cea mai buna. In general, studiaza online ofertele magazinelor si cantaresc alternativele, pentru ca apoi sa poata purta o discutie relevanta cu personalul din magazin. Raportul intre sexe este echilibrat, barbatii preferand bicicletele mai sportive, iar femeile bicicletele de oras. Copiii gasesc la noi trotinete si biciclete pentru orice varsta, iar adolescentii cu inclinatii sportive opteaza pentru trotinete freestyle si biciclete BMX.
Ce marca de bicicleta se cere cel mai mult?
Clientii prefera marcile consacrate, care marjeaza pe calitate: Gazelle pentru biciclete de oras si respectiv Merida pentru cele sportive. Cei cu buget mai mic prefera o marca de incredere, dar accesibila, cum ar fi Koliken.
De cand functioneaza Biciclop? Si ce gasim la Biciclop?
Biciclop a fost infiintat in 2009 si in cei peste patru ani de activitate gama de produse s-a diversificat enorm, incepand cu biciclete de toate felurile: de oras, de munte, de sosea, pliabile, de copii, plus piese si accesorii pentru biciclete. Pe langa biciclete, mai oferim si trotinetele Razor (cea mai populara marca din lume), atat pentru copii, cat si pentru adulti. In sezonul rece venim cu echipamente pentru sporturile de iarna: schiuri, snowboard-uri, patine, imbracaminte, rucsaci.
Ce bicicleta folosesti?
Folosesc zilnic o bicicleta pliabila marca Strida, chiar si iarna. Incape in lift, ocupa putin spatiu de depozitare, o iau cu mine cand intru intr‑un magazin sau un local (deci nu risc sa fie furata). Este ideala pentru distante scurte in oras, iar pentru drumuri mai lungi se poate combina cu metroul sau chiar cu trenul. Este extrem de practica si are un design spectaculos, care atrage multe priviri.
Crezi ca vom avea vreodata in Bucuresti pista pentru biciclete?
Da, este inevitabil. Biciclistii sunt din ce in ce mai multi si mai vizibili, deci nu au cum sa nu fie ascultati pana la urma.
Ai masina?
Da, conduc un BMW 330 XD, de care sunt foarte multumit. Este o masina eleganta si confortabila, dar in acelasi timp foarte practica.
Folosesc suporturi pentru biciclete si nu rar s-a intamplat sa transport cu ea chiar si sapte-opt biciclete odata.
Interviu realizat de Lorena Buhnici
Credit foto Tiberiu Minzu