BMW 2002 Hommage

0
108

BMW 2002 Hommage (1)Cu ocazia Concours d’Elegance de la Pebble Beach, California, BMW Group a prezentat BMW 2002 Hommage într-un design special pentru a readuce în lumina reflectoarelor istoria sa de succes în domeniul motoarelor cu turbo-compresor.

În 1973, BMW 2002 turbo a devenit primul automobil de serie din Europa ce a dispus de această tehnologie. Prin aceasta, a transformat BMW 2002 într-o maşină sport cu adevărat specială. Privind înapoi, apariţia tehnologiei motorului BMW turbo a deschis drumul atât pentru dezvoltarea celor mai sportive sedanuri BMW, dar a fost şi baza pentru primul titlu mondial în Formula 1 pentru un monopost cu propulsie turbo, câştigat de Nelson Piquet în 1983.

P90101396-highResModelul prezentat la Pebble Beach scrie următorul capitol al poveştii începută de BMW 2002 Hommage, pe care compania l-a prezentat în luna mai, la Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Schema coloristică preia un design emblematic al modelelor BMW din motorsport, în culorile negru-protocaliu, dar numele faimoasei băuturi sponsor principal de la acea vreme este acum transformat în „Turbomeister”.

BMW 2002 Hommage (6)Silueta sportivă a lui BMW 2002 Hommage este apropiată de drum. Proporţiile compacte, completate de ampatamentul lung, consolele scurte şi „nasul de rechin” proeminent, promit o experienţă a condusului care încântă prin dinamica şi agilitatea irezistibile. Detaliile aerodinamice, precum spoilerele largi din faţă şi din spate, sunt combinate cu multitudinea de prize de aer pentru optimizarea debitului de aer din jurul automobilului şi maximizarea forţei aerodinamice în orice situaţie de condus.

BMW 2002 Hommage (9)O caracteristică atractivă a flancurilor automobilului o reprezintă pasajele voluminos conturate ale roţilor, care încadrează caroseria precum patru console şi care adaugă statură. Prin aceasta, ele reamintesc de versiunea omologată a BMW 2002 turbo, care a avut nevoie de extensii largi fixate pe caroserie pentru un ecartament mai lat. Automobilul Hommage integrează perfect acest detaliu. Suprafeţele netede şi liniile modelate precis învăluie pasajele puternice ale roţilor şi le oferă un rol principal.

BMW 2002 Hommage (5)În poate cea mai literală referinţă la versiunea originală 2002, 2002 Hommage dispune de o linie a umerilor unificatoare care conectează multe dintre elementele formale ale automobilului. Această linie neîntreruptă din fibră de carbon înconjoară fizic automobilul din faţă spre spate, în timp ce creează o separaţie orizontală între secţiunile superioară şi inferioară ale caroseriei. Jantele de 20 de inci, din aliaj uşor, cu design bicolor completează stilul atunci când automobilul întâlneşte drumul. Poziţia centrală a părţii frontale este ocupată de grila BMW caracteristică. Aceasta ia forma unei unităţi conectate, cu poziţie joasă, oferind o imagine nouă a interpretării istorice a „rinichilor” ca element de design coerent. Barele duble, sculptate şi de culoare neagră, adaugă fineţe detaliilor grilei largi. Asemenea BMW 2002, şi BMW 2002 Hommage are două faruri rotunde simple, dispuse spre limitele exterioare ale părţii frontale. Spoilerul faţă larg, o reminiscenţă stilistică şi funcţională a modelelor din anii ’70, reduce vizual distanţa dintre BMW 2002 Hommage şi drum. Prezentă pe spoilerul faţă, inscripţia „turbo” scrisă în oglindă te duce cu gândul la autocolantele originale ale 2002 turbo. Logo-ul BMW, în dreapta numărului de înmatriculare, între cele două stopuri, este tot un element caracteristic pentru designul spate al BMW 2002. Pasajele puternice ale roţilor sprijină secţiunea spate şi accentuează ecartamentul lat, în timp ce spoilerul conturat precis aduce o notă de modern pentru detaliile automobilului. Difuzorul de carbon integrează cele două evacuări duble şi completează designul spatelui cu o decoraţiune sportivă.

Noua interpretare BMW a modelului BMW 2002 adoptă forma unui coupé sport de clasă compactă în tradiţia clasică a automobilelor BMW Hommage.

Articolul precedentNoul Ford KA+
Articolul următorJaguar E-Type- Reunire după 55 de ani
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


doi − 2 =