Cu un sistem de propulsie electric care permite abordarea a două stiluri de condus – „B” sau „One Pedal” și „D” – plus funcţia „Launch Control” care stimulează la maxim cei 544 CP și 745 Nm de care dispune, noul BMW i7 nu oferă doar sportivitate absolută. Spaţiul interior enorm este o adevărată oază de răsfăţ, lux şi comfort. Totul la superlativ!
http://www.autotestmagazin.ro/bmw-i7-xdrive60-i7-magic-tech-i/
Pentru că BMW Seria 7 urmează să fie primul model al mărcii care va oferi un sistem de condus autonom de nivel trei, reţeaua de senzori este una foarte avansată. Există un senzor radar faţă ultraperformant, cu rază de acţiune de până la 300 m, cameră video frontală de 8 MP, sistem de senzori cu ultrasunete pe toate laturile automobilului şi patru camere panoramice. Pentru a fi menţinut curat, senzorul radar este încălzit, în timp ce camerele faţă şi spate pot fi curăţate cu lichid de parbriz cu ajutorul unor duze escamotabile. De prezenţa acestei reţele de senzori şi a camerelor de înaltă rezoluţie profită, alături de alte echipamente, Reversing Assistant Professional (RAP). Aşa cum o spune chiar numele este vorba despre un sistem inteligent de asistență la mersul cu spatele. Am testat această funcție în parcarea subterană de la sediul BMW Group România, unde i7 a rulat înapoi singur pe o distanţă de până în 200 m. Aceasta ar trebui să reprezinte distanţa pe care o parcurgi până la un anumit loc de parcare, eventual unul la care se ajunge mai greu. Pentru ca întregul traseu să poată fi refăcut autonom, în marșarier, el trebuie mai întâi cartografiat. RAP face asta cu condiția ca viteza cu care este parcurs inițial să fie de maxim 36 km/h, iar sistemul să fie activat. Interesant este că i7 poate evita, fără intervenţie din partea şoferului, eventualele obstacole statice care au apărut între timp și care pătrund în spațiul cartografiat pe o adâncime de aproximativ 30 cm. Utilitatea acestei funcţii exotice rămâne la latitudinea viitorilor posesori de i7, însă pot garanta că efectul asupra asistenței este unul fabulos, indiferent de calibrul sau de localizarea acesteia – în sau în afara maşinii.
Camerele video pot furniza informaţii și pentru identificarea locurilor de parcare folosind numai marcajele rutiere. Foarte interesant este modul de utilizare şi maniera de prezentare: locurile disponibile pot fi selectate direct de pe imaginea filmată în timp real, fiind clar delimitate cu ajutorul realităţii augmentate (RA). Şi ca să plonjăm total în viitor, BMW anunţă că manevrele de parcare vor putea fi controlate din telefon cu ajutorul actualizării de software disponibilă încă din primăvara acestui an. Acesta va putea fi accesată şi ca update over-the-air pentru modelele produse anterior. Devine clar că RA va fi un ingredient din ce în ce mai frecventat în viitor de BMW dacă ne ghidăm după consistenţa prezenţei sale la bordul noului i7. Displayul de bord permite redarea imaginilor furnizate de camera video montată în dreptul oglinzii retrovizoare peste care adaugă informaţiile provenite de la sistemul de navigaţie cu scopul de a face orientarea cât mai uşoară şi mai intuitivă. În acest scop, de exemplu, suprapune o grafică reprezentată de săgeţi peste imaginile live cu următoarea intersecţie sau bifurcație de drumuri.
Deşi aspectul portierelor seamănă cu ceea ce ştim, orice altă asemănare se opreşte aici. Dovadă stau multiplele modalităţi prin care pot fi controlate datorită asistenței electrice de care dispun. Modul clasic este cu ajutorul telecomenzii. Poţi să utilizezi oricare configuraţie posibilă – acționarea unei singure portiere, două, trei sau toate cele patru în același timp. Un altul este oferit de butoanele de la interior sau exterior, în timp ce al treilea apelează la meniul iDrive. Mai precis, la folderul „Uşi Automate”. Dar cel mai spectaculos este asigurat de comanda vocală. Sistemul este capabil să identifice inclusiv locul celui care solicită deschiderea unei uși atunci când este folosită o comandă simplă, de tipul „Open my door”.
Traiul pe bancheta din spate este dominat de prezenţa impunătorului Theater Screen – un ecran color cu diagonala de 31 inci, funcţie tactilă şi rezoluţie 8K, ce se pliază spre plafon. Conectat printr-un SIM separat, acesta dispune de un sistem de operare Amazon Fire TV care permite accesarea aplicaţiei Amazon Prime Video, dar şi majoritatea aplicaţiilor de streaming, inclusiv instalarea de jocuri sau aplicaţii speciale. Pentru o experienţă optimă, poziţia ecranului poate fi setată mai aproape sau mai departe şi acceptă inclusiv reglarea înclinării. Experienţa este completată de sistemul de sonorizare Bowers&Wilkins disponibil standard, care include 18 boxe şi are o putere de 655W. Pentru cei care sunt în căutarea sunetului suprem, sistemul Bowers&Wilkins Diamond Surround ar putea fi soluţia ideală. Are 36 de difuzoare, o putere de 1.965W şi dispune de tehnologie 4D cu generatoare de vibraţii în scaune.
Sursă: comunicat de presă BMW Group România
(Articol publicat în nr. 279 al revistei Auto Test Magazin)